اینتل عرضه نسخه ۸ هسته‌ای پردازنده Tiger Lake را تأیید کرد

اینتل در سکوت خبری عرضه نسخه ۸ هسته‌ای پردازنده نسل یازده Tiger Lake را تأیید کرد.

«Boyd Phelps»، یکی از مدیران ارشد اینتل با انتشار پستی در وب سایت «مدیوم» تأیید کرد که اینتل علاوه بر پردازنده‌های چهار هسته‌ای نسل یازده که قرار است از ماه آینده میلادی به بازار عرضه شوند، نسخه ۸ هسته‌ای این پردازنده را نیز به بازار عرضه خواهد کرد.

اینتل تاکنون فقط عرضه نسخه‌های چهار هسته‌ای پردازنده‌های نسل یازدهم با کدهای UP3 و UP4 را تأیید کرده بود. تاکنون اطلاعاتی از مشخصات نسخه هشت هسته‌ای پردازنده‌های این سری فاش نشده، اما سایت PCWorld می‌گوید با توجه به لپ‌های جدیدی که قرار است به پردازنده‌های Tiger Lake مجهز شوند، اینتل احتمالاً سیاستی همانند AMD در پیش خواهد گرفت.

PCWorld لپ تاپ گیمینگ MSI Stealth 15M را برای اثبات این ادعا مبنا قرار داده است. این محصول برخلاف اکثر لپ تاپ‌های مبتنی بر پردازنده‌های نسل ۱۱ اینتل که از پردازشگر گرافیکی مجتمع یا پردازنده گرافیکی جیفورس MX450 برخوردارند، به جیفورس RTX 2060 Max-Q مجهز شده است.

هسته‌ای پردازنده Tiger Lake

آنطور که در گزارش نوشته شده، لپ تاپ Stealth M15 به لطف فرکانس پردازنده که برای وظایف تک هسته‌ای تا ۴.۸ گیگاهرتز و با فعال بودن همه هسته‌ها تا ۴.۳ گیگاهرتز می‌رسد، در بسیاری از بازی‌ها قادر به رقابت با لپ تاپ‌های مبتنی بر پردازنده ۱۴ نانومتری نسل دهم اینتل خواهد بود. این یعنی عملکرد حرارتی و پردازشی CPU جدید اینتل نیز به طور چشمگیری بهبود یافته است.

اینتل چیپ‌هایش را در دو دسته ۱۵ واتی کلاس U با حداکثر ۴ هسته و ۴۵ واتی کلاس H با نهایت ۸ هسته تقسیم کرده است. چیپ‌های هر دو سری از لحاظ توانمندی‌ها و نیازمندی‌های گرمایی با یکدیگر تفاوت دارند.

AMD نیز چیپ‌هایش را در دو گروه کم مصرف و پر مصرف دسته بندی کرده که تفاوت قابل توجهی با یکدیگر نداشته و فقط با توجه به ضخامت لپ تاپ‌ها و توانایی آنها در دفع گرما، قدرتشان کم و زیاد شده است. این دسته بندی به پردازنده‌های AMD حتی در لپ تاپ‌های باریکی همچون لنوو اسلیم ۷ با مجهز به پردازنده ۸ هشت هسته‌ای برتری می‌دهد.

با توجه به بهبود عملکرد پردازشی و حرارتی پردازنده‌های Tiger Lake، ممکن است اینتل نیز همانند AMD قدرت پردازنده‌های این سری را با توجه به ضخامت لپ تاپ و کاربری آنها (مثلاً گیمینگ) دستکاری کند. با وجود تمرکز اینتل بر سرعت کلاک و همچنین پردازشگر گرافیکی Xe، این شرکت از لحاظ تعداد هسته‌ها کمی از رقیب دیرینه عقب است. بنابراین عرضه نسخه ۸ هسته‌ای توان رقابت اینتل با AMD را افزایش خواهد داد.

منبع: digiato

مجتمع کامپیوتر پایتخت

اگر شما هم اهل فن هستی و نظری در این خصوص داری همین الان یک فنجون قهوه تو دستته اهل تکنولوژی هستی یک ایرانی هستی از پراید بدت میاد حداقل یک بار به مجتمع کامپیوتر پایتخت اومدی اعتقاد داری ۲+۲=۴ میشه از اون کلش بازها هستی اعتقاد داری اول مرغ بوده بعد تخم مرغ پیاده روی رو دوست داری اهل دل هستی جوراب رنگی رو بیشتر دوست داری نشستی همه اش رو بخونی هنوز خرید حضوری رو به آنلاین ترجیح میدی پینت بال دوست داری فکر میکنی دلار باید ۱۰۰۰ تومن باشه رنگ صورتی چرک رو درک نمی‌کنی فکر میکنی میدونی چرا ۴۲؟ فکر میکنی باحالی و خیلی عشقی نظری داری که فکر میکنی باید مطرح بشه معتقدی استیک خوشمزه تره به سیاست کاری نداری منتظری این ها تموم بشه الان داری میخندی برف و بارون رو خیلی دوست داری میدونی صدای روباه چطوریه نگاه متفاوتی به مسائل داری در خصوص موضوع این خبر یک خط برای ما بنویس ;)

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.