شیائومی به دنبال رقابت با اپل در بازار گوشی های پریمیومی

شیائومی به دنبال رقابت با اپل در بازار گوشی های پریمیومی

لی جون؛ بنیان‌گذار شیائومی به صریح‌ترین شکل ممکن از تصمیم این شرکت برای در دست گرفتن رهبری بازار جهانی اسمارت‌فون‌های رده بالا خبر داده است. وی که بنیان‌گذار و مدیرعامل کمپانی شیائومی محسوب می‌شود؛ ضمن اظهاراتی خاطرنشان کرده که برند چینی قصد دارد تا با عرضه محصولات پیشرفته و تجربه کاربری مرتبط با آن‌ها به‌طور مستقیم با اپل رقابت نماید. بدین‌ترتیب شیائومی بر بازار جهانی اسمارت‌فون‌های رده بالا تمرکز خواهد کرد. به‌دنبال مواجهه هواوی با مشکلات متعدد، غول کوپرتینویی کنترل بخش زیادی از بازار جهانی هندست‌های بالا رده را در دست گرفته است.

مدیرعامل شیائومی، رقابت در بازار اسمارت‌فون‌های رده بالا را به منزله جدال مرگ و زندگی توصیف کرده است. به گفته لی جون، شیائومی به منظور ادامه روند رشد خود بایستی در این نبرد پیروز شود. اپل همچنان در بازار جهانی اسمارت‌فون‌های رده بالا پیشتاز است و بی‌تردید شیائومی برای پایین کشیدن اپل از این جایگاه مسیر بسیار دشواری را پیش رو دارد.

تولیدکنندگان چینی اسمارت‌فون به منظور پر کردن خلاء ناشی از افول چشمگیر هواوی در بازار رویکردی شتاب‌زده دارند و شیائومی در رقابت با شرکت‌های فناوری پیشرو چینی جایگاه برتر را در اختیار دارد. به گفته آقای لی هدف راهبردی شیائومی این است که تا سال 2025 به بزرگ‌ترین فروشنده اسمارت‌فون در جهان تبدیل شود.

با ادامه روند رو به افول هواوی طی چند سال گذشته، شیائومی مسیری صعودی را در پیش گرفته و در نتیجه به جایگاهی برتر در بازار اسمارت‌فون چین و جهان دست یافته است. به گفته آقای لی، شیائومی متعهد به سرمایه‌گذاری 100 میلیارد یوانی (15.71 میلیارد دلاری) در زمینه تحقیق و توسعه طی مدت 5 سال آینده است. این سرمایه‌گذاری به منظور تحقق اهداف استراتژیک کمپانی عملیاتی می‌شود.

شیائومی همچنان با برخی برندهای قدرتمند و پرآوازه در بازار جهانی اسمارت‌فون‌های رده بالا نظیر اپل و سامسونگ رقابت خواهد کرد. داده‌های جهانی نشان می‌دهند که عملکرد شیائومی در بازار محصولات پیشرفته کاملا مطلوب بوده و این شرکت در صورت ادامه روند فعلی خود طی چند سال آینده می‌تواند از اپل یا سامسونگ پیشی بگیرد.

منبع

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.