گوشی هواوی نوا 9SE بزودی معرفی می شود

گوشی هواوی نوا 9SE بزودی معرفی می شود

نام شرکت هواوی احتمالا دیگر همانند چند سال گذشته در سر تیتر رسانه‌های خبری قرار ندارد. با این‌حال کمپانی چینی کماکان در تلاش است تا با پیامدهای متعدد ناشی از ممنوعیت‌های اعمال شده توسط دولت آمریکا مقابله نماید. این برند اخیرا اسمارت‌فون‌های هواوی P50 پرو و P50 Pocket را روانه بازارهای بین‌المللی کرد. عرضه هواوی P50 پرو در بازارهای غربی مدت زیادی زمان برد؛ اما هواوی P50 Pocket ظرف مدت حدودا 1 ماه به بازارهای غربی راه یافت. اکنون کمپانی در تدارک عرضه طیف جدیدی از اسمارت‌فون‌های میان‌رده خود در سری هواوی نوا است. در این میان هواوی نوا 9SE تائیدیه‌های مختلفی را دریافت نموده است؛ پدیده‌ای که از عرضه قریب‌الوقوع این هندست حکایت دارد.

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که سری هواوی نوا 9 پیش‌تر در بازارهای منتخب نظیر چین و کنیا عرضه شد. امروزه هواوی چنین رویکردی را در پیش گرفته و شانس خود را در برخی بازارهای کلیدی امتحان می‌کند. اکنون هواوی در تدارک رونمایی از یک عضو جدید خانواده نوا 9 است. متاسفانه صرفنظر از اطلاعات ارائه شده در اسناد مربوط به تأییدیه‌های مختلف، جزئیات چندانی پیرامون هواوی نوا 9SE در دست نیست.

هواوی نوا 9SE اخیرا در وبسایت آژانس دولتی NBTC تایلند رویت شده است. بعلاوه این دستگاه موفق به دریافت چندین گواهینامه دیگر از WiFi Alliance و کمیسیون اقتصادی اوراسیا (EEC) شده است. این دستگاه با شماره مدل JLN-LX1 در وبسایت NBTC رویت شده است. بعلاوه گجت مذکور با همان شماره مدل موفق به دریافت گواهی‌نامه وای‌فای شده و پشتیبانی از باندهای فرکانسی 2.4 و 5.0 گیگاهرتزی مورد تائید قرار گرفته است. همچنین فهرست مذکور، بهره‌مندی این هندست از سیستم‌عامل اندروید را تائید می‌کند. با این‌حال به نسخه دقیق آن اشاره نشده است. به هرحال استفاده از اندورید 12 چندان محتمل به‌نظر نمی‌رسد. بعلاوه این هندست احتمالا به منظور جبران کمبود برنامه‌های موبایلی گوگل با سرویس‌های موبایلی هواوی و EMUI روانه بازار می‌شود.

از سوی دیگر گواهینامه EEC به جزئیات چندانی پیرامون این اسمارت‌فون اشاره نمی‌کند؛ اما در عین‌حال از عرضه قریب‌الوقوع آن حکایت دارد. بر اساس شایعات هواوی نوا 9SE یک اسمارت‌فون کاملا جدید محسوب نمی‌شود. در عوض این هندست احتمالا از برخی ویژگی‌های آنر 50SE و حتی الگوی طراحی آن بار دیگر استفاده خواهد کرد. این پدیده تا حدی عجیب به‌نظر می‌رسد؛ چرا که اکنون میان برندهای آنر و هواوی دیگر هیچ ارتباطی وجود ندارد. فرآیند آماده‌سازی آنر 50SE احتمالا چند ماه پیش از عرضه آن به بازار پایان یافته بود و در آن زمان هواوی هنوز کنترل آنر را در دست داشت.

در صورت تحقق این سناریو انتظار می‌رود که هواوی نوا 9SE مجهز به یک نمایشگر 6.78 اینچی IPS LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس باشد. بعلاوه انرژی مورد نیاز این هندست از طریق یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 66 واتی تامین خواهد شد. این اسمارت‌فون از یک تراشه 8 هسته‌ای با حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتز استفاده خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد که این تراشه از نوع Dimensity 900 ساخت شرکت مدیاتک بوده و مجهز به 2 هسته پردازشی کورتکس A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز باشد. پیکره‌بندی دوربین چهارگانه روی پنل پشتی این اسمارت‌فون احتمالا از سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، ماژول فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی، لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی تشکیل خواهد شد.

منبع

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.