تعویض نمایشگر آیفون 13 پرو پیشنهاد نمی شود

تعویض نمایشگر آیفون 13 پرو پیشنهاد نمی شود

اپل با معرفی سری آیفون 13 بریدگی نمایشگر را کوچکتر کرد. با این حال یکی از تغییراتی که از آن صحبت نشد این است که پنل صفحه نمایش هر گوشی با فیس آی‌دی آن در ارتباط است. این بدان معناست که تعویض نمایشگر موجب از کار افتادن فیس آی‌دی می‌شود.

مقصر اصلی این موضوع یک تراشه بسیار کوچک است که روی کابل انعطاف‌پذیر اتصال نمایشگر به برد گوشی قرار گرفته است. قبلا این تراشه وجود نداشت، بنابراین مشکلی پیش نمی‌آمد. البته مراکز تعمیر رسمی اپل به ابزارهایی اختصاصی دسترسی دارند که می‌تواند تراشه را برای قبول کردن نمایشگر جدید برنامه‌ریزی کند.

 با این حال تعمیرگاه‌هایی که ارتباطی با اپل ندارند تنها با انجام یک روش پیچیده می‌توانند فیس آی‌دی را دوباره فعال کنند و آن نیز جداکردن تراشه از نمایشگر دارای مشکل و افزودن آن به نمایشگر جدید است. البته این تراشه بسیار کوچک است و انجام دادن این فرآیند به هیچ وجه آسان نیست.

این تراشه از اتصال موسوم به BGA استفاده می‌کند که لحیم‌کاری آن به هیچ عنوان با دست امکان پذیر نیست و مراحل پیچیده‌ای را باید برای آن طی کرد. کوچک بودن این تراشه نیز مشکل را بیشتر می‌کند. اگرچه برخی تعمیرگاه‌ها ابزارهایی را برای این کار توسعه داده و به تکنسین‌های خود آموزش‌های لازم را داده‌اند، با این حال این فرآیند هم‌چنان وقت‌گیر و مشکل است.

البته این احتمال وجود دارد که از کار افتادن فیس آی‌دی ناخواسته بوده و اپل برای آن یک آپدیت iOS منتشر کند. این اتفاق چندان تعجب برانگیز نیست، زیرا سال گذرشته نیز آیفون 12 با تعویض دوربین مشکل داشت و اپل بعد از چند ماه یک آپدیت را منتشر و مشکل را برطرف کرد. اگرچه کاربران هم‌چنان یک پیام هشدار را دریافت می‌کردند، اما دوربین تعویض شده آن‌ها بدون مشکل کار می‌کرد.

منبع

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.