اپل به دنبال ساخت مودم اختصاصی

اپل به دنبال ساخت مودم اختصاصی

بر اساس خبرهای منتشر شده، شرکت اپل در حال استخدام ده‌ها مهندس برای توسعه تراشه‌های بی‌سیم در دفتر جدیدی واقع در ایروین کالیفرنیا است. ظاهرا اپل قصد دارد هرچه سریع‌تر وابستگی خود را به شرکت‌های سازنده تراشه‌های بی سیم مانند Broadcom و Skyworks Solutions کاهش دهد یا کلا از بین ببرد. هرچند که این پروژه هنوز در مرحله اولیه است، اما مطمئنا با توجه به موفقیتی که اپل در تولید تراشه M1 به دست آورده است، تمامی تامین کنندگان فعلی نگران از دست دادن این مشتری خود هستند. درست مانند اتفاقی که برای اینتل در تامین تراشه‌های اپل افتاد.

بلومبرگ که اولین بار در این مورد گزارشی را منتشر کرد، به لیست شغلی اخیر اپل برای استخدام استناد کرده است، که مستقیما با ساخت مودم و سایر تراشه‌های بی سیم ارتباط دارد. البته این نشریه به نکته‌ی دیگری که در این استخدام وجود دارد نیز اشاره کرده است. در واقع این یک ابتکار از سوی اپل برای جذب کسانی که علاقه‌ای به کار کردن در دفتر مرکزی آنها در کوپرتینو نستیند است. به این شکل این افراد می‌توانند در دفاتر اقماری این شرکت مشغول به کار شوند.

اپل در گذشته نیز قصد داشت این کار را انجام بدهد، که در همین راستا بخش تولید مودم 5G اینتل را در سال 2019 خریداری کرد که در نهایب مجبور به فروش آن با ضرر میلیارد دلاری شد. اما بعد از آن تصمیم گرفت که با همکاری شرکت TSMC اقدام به ساخت تراشه‌های‌ مودم 5G سفارشی برای آیفون کند. حالا ممکن است که اولین نسخه‌های آن در سال 2023 وارد خط تولید آیفون شوند.

در اویل این هفته بود که اپل ضرب العجل فوریه خود را برای بازگشت کارمندانش به دفتر شرکت لغو کرد. در حال حاضر هیچ تاریخ جدیدی برای بازگشت کارمندان تعیین نشده است. اپل حتی برای کارمندانی که به خرید تجهیزات جهت دورکاری نیاز داردندف یک کمک 1000 دلاری می‌کند. کاملا واضح است که این تغییر برنامه در راستای برنامه‌ی اپل برای استخدام مهندسان جدیدب است.

منبع

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.