اپل برنده دادگاه 7 ساله علیه سامسونگ

apple

دادگاه کمپانی اپل و سامسونگ از سال 2011 با رقم درخواستی 2.5 میلیارد دلار شروع شد که در آن اتهام های وارد شده به شرکت سامسونگ شامل مواردی متعددی بود از جمله طراحی گرد گوشه‌های موبایل، کپی از شکل ظاهری آیفون و کپی از هوم اسکرین آی او اس .از سال 2012 رقم جریمه 1 میلیارد دلاری تعیین شد و این دعوای حقوقی تا سال 2015به طول انجامید و در نهایت کمپانی سامسونگ مجبور به پرداخت 548 میلیون دلار شد که در همان سال این شرکت پول را به‌حساب واریز کرد.

بعد از این ماجرا چند بار دیگر سامسونگ برای تشکیل دادگاه درخواست داد تا بتواند مبلغ جریمه را کاهش دهد.  اما در سال گذشته اپل در دادگاه برنده کیس 120 میلیون دلاری مربوط به ثبت اختراع بازکردن قفل نرم‌افزاری گوشی به‌صورت اسلایدی شد و اخیرا هم محکومیت سامسونگ با صدور رای جدید در دادگاه قطعی شده تا به زودی این پرونده بسته شود.

طبق گزارشات جریمه ی نقدی شرکت سامسونگ شامل 533 میلیون و 316 هزار و 606 دلار بابت 3 مورد نقض ثبت اختراع بخش طراحی و 5 میلیون و 325 هزار و 50 دلار نیز بابت دو مورد نقض ثبت اختراع بخش Utility میباشد که در مجموع رقمی معادل 538.6 میلیون دلار است.

در بخش پایانی دادگاه شرکت اپل خواستار دریافت 1 میلیارد دلار خسارت بود و در مقابل سامسونگ هم مبلغ  28 میلیون دلار را پیشنهاد داده بود.

با وجود اینکه قبلا شرکت اپل مبلغ 548 میلیون دلار از سامسونگ خسارت دریافت کرده بود، اما بخش پایانی دادگاه در خصوص پرداخت یک جریمه ی 399 میلیون دلاری دیگر بود که درنهایت دادگاه با صدور حکم خسارت 539 میلیون دلاری علیه سامسونگ پایان یافت.

مجتمع کامپیوتر پایتخت