انتشار تصویر رندر شده از مدل جدید مک بوک پرو

انتشار تصویر رندر شده از مدل جدید مک بوک پرو

اولین رویداد اپل در سال 2021 به وضوح بر روی معرفی گوشی‌های آیفون جدید و اپل واچ تمرکز داشت، اما اکنون دومین رویداد نیز در راه است. ظاهراً اپل در رویداد Apple Unleashed که قرار است دوشنبه 18 اکتبر (26 مهر) برگزار شود روی لپ‌تاپ‌های سری مک مانور خواهد داد و انتظار می‌رود که این شرکت حداقل دو مدل MacBook Pro 14 و MacBook Pro 16 را معرفی کند.

با اینکه تنها چند روز با برگزاری این رویداد فاصله داریم، اما اطلاعات و تصاویر لیک شده همیشه جذابیت خود را دارند. حساب کاربری Apple Tomorrow به تازگی رندرهایی را منتشر کرده استکه شاید واضح‌ترین تصویر از مک بوک‌های جدید تا به امروز را ارائه کنند. این رندرها بر اساس جدیدترین اطلاعات لیک شده از جمله اینکه اپل به نمایشگرهای کشیده‌تر و نسبت تصویر 14:9 تغییر رویه خواهد داشت تهیه شده است.

در حالی که طراحی لپ تاپ‌های جدید بدون شک هنوز بسیار نزدیک به سری قبلی مک بوک است، اما چندین ارتقاء معنی دار در آن انجام شده است. نخست، نسبت‌های جدید 14:9 باید به لطف یک محدوده دید کشیده‌تر، تجربه پیمایش وب بهتری را ارائه دهد.

همچنین حاشیه‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، به طوری که تفاوت آن با مدل MacBook Pro پیشین قابل توجه خواهد بود. با این حال، همه بخش‌ها با بهبود مواجه نشده‌اند. کانسپت‌های منتشر شده نشان می‌داد که مدل‌های امسال نوار لمسی را که در سال 2016 با نسل چهارم مک بوک پرو معرفی شده بود از دست می‌دهند و رندرهای امروز نیز این مورد را منعکس می‌کنند.

اما از طرفی همین کانسپت‌ها نشان داده بود که مک بوک پروهای جدید نسبت به مدل‌های فعلی پورت بیشتری دریافت می‌کنند. همانطور که در رندرها قابل مشاهده است، لپ‌تاپMacBook Pro 14  و MacBook Pro 16 2021 باید حداقل با یک پورت HDMI  در اندازه کامل، دو درگاه USB Type-C و شارژ MagSafe عرضه شوند.

جدای از این، در مورد نسل دوم تراشه مبتنی بر ARM اختصاصی اپل نیز تبلیغات زیادی انجام شده است. این تراشه M1X نامیده می‌شود و دو مک بوک را قدرت می‌دهد. انتظار می‌رود که هر دو مدل دارای صفحه نمایش مینی LED با پشتیبانی از نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز باشند.

منبع

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.