نسل جدید ایرپاد اپل معرفی شد

نسل جدید ایرپاد اپل معرفی شد

از زمان عرضه ایرپادز نسل 2 شرکت اپل بیش از 2 سال گذشته است و شب گذشته غول کوپرتینویی از مدل بازطراحی شده این ایرفون‌ها با نام ایرپادز نسل 3 رونمایی کرد. ایرپادز جدید از فناوری صدای فضایی (Spatial Audio) با قابلیت ردیابی سر پشتیبانی نموده و مجهز به یک درایور صوتی جدید با سطح اعوجاج پایین، طراحی جمع وجورتر و حتی قیمت‌گذاری پایه ارزان‌تر (179 دلار) است.

نخستین نسل ایرپادز اپل دارای طراحی منحصربه‌فردی بود و این الگو بر تعداد بی‌شماری از سایر محصولات کمپانی نیز تاثیر گذاشت. اپل با عرضه ایرپادز 3 به‌سوی استفاده از قالب طراحی با ظاهر جمع وجورتر حرکت کرده است؛ سبکی که از ایرپادز پرو الهام گرفته شده است. ایرپادز نسل 3 دارای ساقه‌های بسیار کوتاه‌تر بوده و از یک سنسور ویژه موسوم به Force Touch بهره می‌گیرد. این سنسور جایگزین ژست دابل‌تپ موجود در مدل قدیمی ایرپادز بوده و می‌تواند برای کنترل پخش موسیقی و پاسخگویی به تماس‌های تلفنی به‌کار گرفته شود. ایرپادز نسل 3 امکان برقراری تماس‌های فیس‌تایم با کیفیت بالاتر را فراهم نموده و دارای گواهی حفاظتی IPX4 برای مقاومت در برابر رطوبت عرق و آب‌خوردگی است.

ایرپادز نسل 3 از سری پلاستیکی قابل‌تعویض استفاده نمی‌کند؛ در عوض اپل تصمیم گرفته تا همان طراحی عمومی قسمت سری در گذشته را حفظ نماید. خبر خوشایند اینکه چنین تصمیمی بدان معناست که ایرپادز 3 احتمالا از همان طراحی متناسب مدل‌های پیشین برخوردار خواهد بود.

اما نکته منفی این است که اپل نتوانسته قابلیت حذف نویز فعال را به ایربادهای جدید خود اضافه کند. پشتیبانی از این مشخصه مستلزم ایزولاسیون مناسب‌تر گوش است؛ پدیده‌ای که صرفا با وجود بالشتک لاستیکی قابل تحقق است. بنابراین مشتریان علاقه‌مند به قابلیت حذف نویز فعال احتمالا بایستی ایرپادز جدید را از لیست گزینه‌های خرید خود حذف نمایند.

پشتیبانی از صدای فضایی با قابلیت ردیابی پویای سر یکی از قابلیت‌های بزرگ ایرپادز 3 به‌شمار می‌رود. این قابلیت پیش‌تر منحصرا در مدل‌های ایرپادز پرو و ایرپادز مکس قابل دسترس بود. مشخصه مذکور با تنظیم دینامیکی صدا هنگام چرخش سر کاربر امکان دستیابی به تجربه صوتی خیره‌کننده‌تر را فراهم می‌کند. همچنین ایربادهای جدید از فناوری صوتی دالبی اتموس نیز پشتیبانی می‌کنند. ایرپادز نسل 3 مجهز به اکولایزر تطبیقی (Adaptive Equalizer) است؛ مشخصه‌ای که به منظور دستیابی به خروجی صوتی بهتر و واقعی‌تر، فرکانس‌های صدا را تنظیم می‌کند.

کاربران با یک نوبت شارژ باتری ایرپادز نسل 3 می‌توانند برای مدت 6 ساعت به موسیقی گوش داده یا برای مدت 4 ساعت مکالمه داشته باشند. این ارقام بدان معنا هستند که شارژدهی باتری ایرپادز 3 هنگام گوش دادن به موسیقی در مقایسه با ایرپادز نسل 2 حدودا 1 ساعت افزایش یافته است. این‌بار نیز شارژ ایربادها از طریق کیس شارژ همراه انجام می‌شود. اکنون اندازه کیس شارژ در مقایسه با مدل نسل قبلی اندکی کوچک‌تر شده است؛ اما در عین‌حال زمان شنیداری بیش‌تری (به بیان دقیقتر 30 ساعت) را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین شارژ سریع 5 دقیقه‌ای ایرپادز نسل 3 انرژی مورد نیاز برای 1 ساعت گوش دادن به موسیقی یا مکالمه را فراهم می‌کند.

کیس شارژ جدید از فناوری شارژ بی‌سیم به‌صورت استاندارد پشتیبانی می‌کند. بنابراین کاربرانی که دارای شارژر بی‌سیم هستند؛ دیگر ناچار به حمل کابل لایتنینگ نخواهند بود. همچنین این کیس از شارژر بی‌سیم مغناطیسی شرکت اپل موسوم به MagSafe نیز پشتیبانی می‌کند. پیش از این کیس شارژ بی‌سیم به‌عنوان یک گزینه اختیاری برای خرید قلمداد می‌شد.

ایرپادز نسل 3 با قیمتگذاری خرده فروشی 179 دلاری در ایالات‌متحده عرضه شده و پیش‌سفارش آن نیز از دیروز آغاز شده است. اقلام پیش‌خرید شده نیز از هفته آینده به دست مشتریان خواهند رسید. برچسب قیمتی پایه 179 دلاری در مقایسه با قیمت‌گذاری ایرپادز نسل 2 و کیس شارژ بی‌سیم همراه آن ارزان‌تر است. در عین‌حال فروش ایرپادز 2 با قیمت‌گذاری ارزان‌تر 129 دلاری (برای نسخه بدون کیس شارژ بی‌سیم) کماکان ادامه خواهد یافت.

منبع

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.