تایید اپل در افت عملکرد مک بوک پرو 2018 در دماهای بالا

Untitled-1

اپل ضمن تایید افت عملکرد مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ در دماهای بالا، اعلام کرد که یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای حل این مشکل منتشر خواهد کرد. دمای لپ‌تاپ‌های جدید در پردازش‌های سنگین به‌اندازه‌ای بالا می‌رفت که باعث می شد، فرکانس کاری پردازنده‌های قدرتمند نسل هشتم اینتل در دل آن‌ها به زیر فرکانس پایه می‌رسید.

اپل با بیان مشکل عملکرد مک‌بوک پروهای ۲۰۱۸، اعلام کرد که این مشکل به‌دلیل یک باگ نرم‌افزاری است. کوپرتینونشین‌ها یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری نیز برای رفع این باگ آماده کرده‌اند که امروز منتشر خواهد شد. اپل در بیانیه‌ی خود از «تمام کاربرانی که با سیستم‌های جدید خود، عملکردی کمتر از حد بهینه تجربه کرده‌اند»، عذرخواهی کرده است.

کوپرتینونشین‌ها مدعی هستند که آن‌ها پس از انتشار ویدیو دیو لی، باگ نرم‌افزاری مک‌بوک‌های جدید را یافته‌اند؛ چرا که این ویدیو نتایجی را نشان می‌داد که اپل در تست‌های خود با آن‌ها مواجه نشده بود. در ابتدا سخن‌گویان اپل مدعی شده بودند که افت عملکرد لپ‌تاپ‌های جدید تنها تحت بارهای پردازشی سنگین و به‌خصوصی مشخص می‌شود و از این رو شرکت متبوع آن‌ها پیش از عرضه‌ی محصول، متوجه وجود باگ نرم‌افزاری مورد بحث نشده است.

باگی که سخن‌گویان اپل در مورد آن صحبت می‌کنند، تمام مک‌بوک پروهای جدید این شرکت، شامل هر دو مدل ۱۳ و ۱۵ اینچی با تمام پردازنده‌های اینتل را شامل می‌شود؛ اما بر نسل‌های پیشین تأثیری ندارد. حالا می توانید بیانیه‌ی کامل اپل در این خصوص را مطالعه کنید:

پس از اجرا تست‌های عملکردی شدید تحت بارهای پردازشی متعدد، متوجه نبود یک کلید دیجیتال در لپ‌تاپ‌ها شدیم که سیستم مدیریت حرارتی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند فرکانس‌ کاری پردازنده را تحت بارهای حرارتی سنگین کاهش دهد. به‌روزرسانی مکمل امروز macOS High Sierra نسخه‌ی ۱۰.۱۳.۶ یک رفع باگ را شامل می‌شود که دانلود و نصب آن توصیه می‌شود. ما از تمام کاربرانی که با سیستم‌های جدید خود، عملکردی پایین‌تر از حد بهینه را تجربه کرده‌اند، عذرخواهی می‌کنیم. کاربران از این پس می‌توانند دست‌مانند آنچه نتایج تست‌ها در وب‌سایت ما نشان می‌دهد، ۷۰ درصد عملکرد بهتر در مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی و دو برابر عملکرد بهتر با مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی با تاچ‌بار جدید را تجربه کنند.

اپل از ارائه‌ی توضیحات بیشتر در خصوص ماهیت کلید دیجیتال یادشده، خودداری کرده است. کوپرتینونشین‌ها باز هم به آمارهای اولیه‌ی خود درباره‌ی عملکرد مک‌بوک پروهای جدید نسبت به نسل گذشته تأکید دارند و نمودارهای بنچمارک بیشتری را نیز به صفحه‌ی رسمی مک‌بوک پرو در وب‌سایت خود اضافه خواهند کرد.

گزارش‌ها و ویدیو‌های متعدد و متناقضی درباره‌ی عملکرد هر دو نسخه‌ی Core i9 و Core i7 مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی در فضای مجازی منتشر شد که هرکدام نتیجه‌ی متفاوتی را از تست‌های دیگر به نمایش می‌گذارد. برخی تست‌ها حکایت از عملکرد سریع‌تر نسخه‌ی i9 نسبت به i7 داشتند و برخی دیگر نیز عملکرد پایین‌تر از حد انتظار بالاترین نسخه‌ی مک‌بوک پرو را نشان می‌دادند. در هر صورت پس از انتشار بسته‌ی به‌روزرسانی اپل، باز هم شاهد انتشار طیف جدیدی از گزارش‌ها خواهیم بود.

مجتمع کامپیوتر پایتخت