پایان درگیری اپل و سامسونگ پس از ۷ سال

applevssamsung2

بر اساس گزارشات سرانجام درگیری های قضایی چندین ساله ی اپل و سامسونگ در حال پایان یافتن است و از این پس خبری از دادگاه و روند پیشرفت پرونده ی این دو کمپانی شنیده نخواهد شد. دو کمپانی سامسونگ و اپل در دادگاه محلی کالیفرنیای شمالی در روز چهارشنبه نهایتا تسویه حساب کرده و هر دو رضایت خود را با رای دادگاه اعلام نمودند.

در این‌ پرونده قضایی اپل ادعا کرده بود که کمپانی سامسونگ از رابط کاربری، عناصر طراحی و تبلیغات آیفون کپی برداری کرده است و این شرکت را به پایمال کردن حقوق چندین پتنت مانند هوم اسکرین iOS، پتنت های طراحی آیفون 3G، رابط کاربری Messages و دیگر پتنت های مشابه در زمینه رابط کاربری و اپلیکیشن ها محکوم کرد. شرکت اپل مدت زیادی بود که درخواست لغو فروش محصولات های گلکسی را مطرح کرده بود و درگیری این دو کمپانی ، از سال 2011 تا به امروز ادامه یافت.

با وجود آنکه به دستور دادگاه جزییاتی از تسویه حساب این دو کمپانی اعلام نشده، اما یکی از سخنگویان اپل، از تصمیم دادگاه در ماه مه و فرمان پرداخت غرامت 539 میلیون دلاری از سوی سامسونگ خبر داد و گفت:

« ما عمیقاً به ارزش طراحی باور داریم. و تیم های ما به شکلی خستگی ناپذیر کار می کنند تا محصولاتی نوآورانه برای جلب توجه مشتریان بسازند. این پرونده همیشه چیزی مهم تر از پول بوده است. اپل با آیفون، انقلاب اسمارت فون ها را آغاز کرد و این یک حقیقت است که سامسونگ از ما کپی برداری کرده. مهم است که ما از کار سخت و ابداعات بسیاری از افراد در اپل حفاظت کنیم. ما از هیئت منصفه تشکر می کنیم و خوشحالیم که آنها با پرداخت غرامت از سوی سامسونگ موافقت کرده اند. »

مجتمع کامپیوتر پایتخت