مایکروسافت و تشکیل تیمی تازه از متخصصین برای کار روی پروژه های سلامت محور

مایکروسافت

شرکت مایکروسافت پس از پروژه های قبلی خود در زمینه ی سلامت، اخیرا برای تشکیل تیمی جدید از متخصصان وارد عمل شده تا پروژ ی دیگری را با محوریت سلامت آغاز نماید. این پروژه با بهره گیری از هوش مصنوعی و پردازش ابری در زمینه های مراقبت های پزشکی و سبک زندگی خدماتی را ارایه خواهد کرد.

برای به انجام رساندن این پروژه مایکروسافت از دو متخصص برجسته برای هدایت این تیم بهره می برد. یکی از این دو متخصص  جیم واین استاین نام دارد که در حال حاضر مدیریت کمپانی های  Innovation و Health Equity را بر عهده دارد که در زمینه ی تکنولوژی های مرتبط با سلامت فعالیت می کنند. او به همراه این دو شرکت قصد دارد در یک طرح بلند مدت،جهت تسهیل توسعه پلتفرم های ابری برای پروژه های سلامت محور اقداماتی را انجام دهد.

جاشوا مندل دیگر متخصص پروژه ی جدید مایکروسافت است که یکی از معماران اصلی پلتفرم های ابری متن باز محسوب می شود. او نیز به این تیم اضافه شده تا در زمینه توسعه معماری خدمات ابری متن باز برای سیستم های بهداشتی و درمانی فعالیت داشته باشد.

تنها کمپانی مایکروسافت نیست که از ارزش پردازش های ابری و ذخیره سازی و تحلیل داده های بزرگ در حوزه ی درمان و سلامت با خبر است بلکه شرکت های دیگری نیز در این زمینه فعالیت هایی داشته اند برای مثال اپل اخیرا از طریق اپلیکیشن Health app سعی کرده تا اطلاعات کاربران خود در زمینه ی سلامت را جمع آوری کرده و به یاری مراکز درمانی معتبر آن ها را تحلیل نماید و خدمات مشاوره ای و درمانی ارایه دهد. از طرفی دیگر مراکز درمانی و تحقیقاتی هم می توانند از این اطلاعات در  پروژه های تحقیقاتی خود جهت پیشرفت روش های درمانی نوین ،بهره ببرند.

کمپانی گوگل هم با همکاری فیت بیت قصد دارد داده های تولید شده توسط پوشیدنی های هوشمند را از طریق سرویس Google Cloud for Healthcare در دسترس  مراکز درمانی  قرار دهد تا به کمک آن پزشکان همواره از شرایط بیمارشان باخبر بوده و بتوانند روند درمان او را به بهترین شکل کنترل کنند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت