کوالکام و معرفی تراشه‌ای جدید برای ایربادهای بی‌سیم

تراشه‌ ی کوالکام

شرکت کوالکام از تراشه ی جدیدش QCC3026 پرده برداری کرد. گفته می شود که این تراشه قدمی رو به جلو در جهت کاهش قیمت ایربادهای بی‌سیم و افزایش عمر باتری آن‌ها محسوب می شود. تراشه ذکر شده به صورت اختصاصی برای ایرباد‌های بی‌سیم رده‌پایین طراحی شده و از تکنولوزی TrueWireless شرکت کوالکام استفاده می کند. هدف این تراشه برقراری توازن میان کارایی و قیمت می باشد تا به تولید کنندگان این امکان را بدهد که ایرباد‌هایی بلوتوثی با قابلیت‌های خاص تولید کرده و صدایی باکیفیت را با قیمت مناسب ارایه دهند. QCC3026 همچنین مصرف انرژی را تا حدود ۵۰ درصد کاهش داده که موجب می شود  ایرباد‌های جدید بتوانند یک روز کامل بدون نیاز به شارژ کار کنند.

این تراشه‌ی جدید تا حدی قیمت ایرباد‌های بی‌سیم را کاهش می دهد که حتی سازندگان گوشی‌های هوشمند هم می توانند این نوع ایرباد‌ها را به جعبه‌ی گوشی‌های جدیدشان بیفزایند. به گفته ی شرکت اوپو، این کمپانی قصد دارد در اولین ایرباد‌های وایرلس و استریوی خود از تراشه‌ی کوالکام QCX3026 بهره ببرد. این ایرباد قرار است در جعبه‌ی برخی مدل‌های اوپو فایند ایکس که به پلتفرم موبایل اسنپدراگون ۸۴۵ مجهزند قرار بگیرد.

QCC3026 از دستیارهای دیجیتال هم پشتیبانی کرده که کاربر می تواند با فشار دادن دکمه ای که برای این کار تعبیه شده آنرا فعال نماید. این تراشه صدای کاربر را به دستیار صوتی و صدای دستیار صوتی را نیز به کار منتقل می کند. این تراشه همچنین با تکنولوژی حذف نویز کوالکام به نام  cVc  سازگاری داشته و برای ارایه ی تجربه ای آرامتر ، صدای پس‌زمینه را کاهش می دهد.
نایب رئیس ارشد و مدیر کل بخش صدا و موسیقی کوالکام تکنولوژی می‌گوید:
کاربران، مشتاق ایربادهایی هستند که بتوانند تمام طول روز، آن‌ها را در خانه، اداره و همه جا بدون نیاز به شارژ مجدد استفاده کنند. آخرین محصول ما راهکار بی‌سیم فوق‌العاده‌ و مقرون‌به‌صرفه‌ای است که هم صدای برتری ارائه می‌دهد و هم ارزش خرید بالایی دارد.
تراشه‌ی یادشده به مشتریان ما این امکان را می‌دهد که فناوری بی‌سیم واقعی را در اختیار میلیون‌ها خریدار جدید بگذارند. ما از اولین سردمداران توسعه‌ی وایرلس واقعی بودیم و در ادامه‌ی این روند قصد داریم نوآوری هیجان‌انگیز خود را به کارنامه‌ی کاری خود در بخش صدا اضافه کنیم تا پاسخ درخوری به تقاضاهای روزافزون در این بخش داده باشیم.

مجهز کردن فرم‌فکتوری در این ابعاد کوچک، به این میزان از فناوری و امکانات چالش بزرگی محسوب می شود اما شرکت‌هایی که میخواهند ایربادهای بی‌سیم میان‌رده یا پایین‌رده تولید نمایند، در شش ماهه ی دوم امسال میتوانند به یک طرح الگو از شرکت‌های طراحی و تولید دسترسی داشته باشند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت