قدم رو به جلوی دیگری از اپل به سوی امنیت بیشتر

apple-ios2

از نظر بسیاری از افراد  آیفون های اپل در مقایسه با دیگر گوشی های هوشمند از لحاظ امنیتی قابل اطمینان تر است. این کمپانی تا به امروز با پیاده سازی قوانین و چارچوب های مخصوص خود بر روی گوشی های هوشمندش توانسته امنیت آیفون ها را نسبت به سایر رقیبان دردرجه ی بالاتری قرار دهد. شاید به نظر عده ای از کاربران، محدودیت های اپل ناخوشایند باشد اما در مقابل افراد زیادی آن ها را پدیرفته و امنیت این سیستم عامل را ستایش می کنند.

بر اساس گزارشات، کمپانی اپل در نسخه ی جدید سیستم عامل iOS خود قابلیت های امنیتی جدیدی را به کار گرفته که باعث میشود پلیس و تمامی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده آمریکا ، در ردیابی و دستگیری مجرمان با مشکل روبرو شوند و دیگر نتوانند از روش ها و ترفند های همیشگی خود استفاده کنند.

پلیس ایالات متحده آمریکا مدتی بود که در  ۵ آژانس فدرال و در ۵ ایالت این کشور با بهره گیری از دستگاهی به نام  GrayKey مجرمان و مظنونان احتمالی را دریابی میکرد و تحت نظر قرار میداد تا در صورت لزوم در نهایت آن ها را دستگیر نماید اما بروزرسانی جدید سیستم عامل iOS در نسخه ی ۱۲ می تواند پلیس را از به کارگیری این دستگاه باز دارد.

در این ورژن جدید اگر قفل گوشی به مدت یک ساعت باز نشود، تمامی ارتباطات آیفون از طریق درگاه USB قطع شده و بعد از یک ساعت، درگاه USB فقط می تواند ببرای شارژر گوشی مورد استفاده قرار گیرد به همین دلیل پلیس و دیگر نهادهای اطلاعاتی برای استخراج اطلاعات از این گوشی هازمان بسیار کمی در اختیار دارند.

این ویژگی که USB Restricted Mode نام گرفته در نسخه آزمایشی توسعه دهندگان iOS 12 و iOS 11.4.1 قابل مشاهده می باشد و قرار است رسما برای عموم عرضه شود.

مجتمع کامپیوتر پایتخت