ساعت هوشمند نوبیا با قابلیت سلفی گرفتن و پشتبانی از سیم کارت معرفی شد

نوبیا آلفا یک ساعت هوشمند با بدنه‌‌ای از جنس فولاد زنگ ضد آب که با صفحه نمایش اولد 4 اینچی انعطاف پذیر که این اندازه صفحه نمایش، ۲۳۰ درصد بزرگتر از نمایشگر بکار رفته در دیگر ساعت‌های هوشمند به شمار می‌رود تقریبا تمام روی موچ دست را می پوشاند.

چندی قبل یکی از شاخه‌ های کمپانی ZTE که نوبیا نام دارد، طرحی مفهومی از یک ساعت هوشمند به نام نوبیا آلفا منتشر کرد.

این ساعت هوشمند که ظاهری شبیه ساعت داشت در واقع تلفن هوشمندی است که به دور مچ دست بسته می شود، این روزها کنگره جهانی موبایل (MWC 2019) به معرفی و مشخصات کلی آن پرداخته است.

این شرکت توانسته با جلب توجه کاربران، به ساعت هوشمند‌ی که بسیاری از توانایی های گوشی را در خود جا داده، از رقبای خود پیشی بگیرد.

نوبیا آلفا، یک ساعت هوشمند با بدنه‌‌ای از جنس فولاد ضد ضربه‌ی آنودایز شده، با صفحه نمایش اولد 4 اینچی انعطاف پذیر میباشد. صفحه نمایش ۴ اینچی این گوشی هوشمند مچی، ۲۳۰ درصد بزرگتر از نمایشگرهای بکار رفته در دیگر ساعت‌های هوشمند به شمار می‌رود و تقریبا تمام روی موچ دست را می پوشاند.

با ساعت هوشمند نوبیا آلفا می توانید پیغام بفرستید یا تماس بگیرید و یا به اینترنت متصل شوید، زیرا قابلیت پشتیبانی تمامی تکنولوژی‌های سیم کارت الکترونیک را دارد و کاربر می تواند از نسل چهارم شبکه‌های مخابراتی (4G)  استفاده کند، همچنین نوبیا آلفا وای فای و بلوتوث را هم پشتیبانی می‌کند.

کاربر با استفاده از دوربین ۵ مگاپیکسلی که روی این ساعت هوشمند تعبیه شده می‌تواند سلفی بگیرد یا فیلمبرداری کند. ویژگی جالب این دوربین این است که کاربر برای گرفتن عکس تنها لازم است روی صفحه نمایش ضربه بزند و برای فیلمبرداری تنها باید برای چند ثانیه انگشت خود را روی نمایشگر نگه دارد و حالت مخصوص را فعال نماید. و چون  ۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد، حدود ۶ هزار تصویر، ۲ هزار ویدیوی کوتاه و هزار موسیقی را می تواند ذخیره کند.

با این ساعت هوشمند می‌توان ورزش کرد، چون به ویژگی‌های سلامتی بسیاری نظیر؛ حالت ورزش، حسگر سنجش ضربان قلب و ردیاب حرکتی، مجهز شده و کاربر به کمک آن می‌تواند سلامتی خود را به خوبی کنترل کند و سلامتی بدن خود را حین ورزش یا خواب چک کند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

ویژگی‌های بارز نرم افزاری و سخت افزاری این ساعت هوشمند

ساعت هوشمند نوبیا آلفا به سیستم‌ عامل‌ ‌های شرکت ‌های دیگر نظیر Wear OS، Watch OS مجهز نشده بلکه از یک سیستم ‌عامل مخصوص که می‌تواند از جای جای نمایشگر ۴ اینچی آن استفاده کند بهره می‌برد.

کاربر می‌تواند با استفاده از این سیستم عامل مخصوص، از طریق کنترل لمسی چندگانه، ژست‌های حرکتی و فرمان صوتی را کنترل کند و با کمک ارتباط بلوتوثی و اینترنتی به استریم موسیقی بپردازد.

این ساعت هوشمند شامل چیپ ست قدیمی اسنپدراگون ویر ۲۱۰۰ به همراه ۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۱ گیگابایت رم می باشد، در حالی که پس از معرفی اسنپدراگون ویر ۳۱۰۰ انتظار میرفت که از چیپست جدیدتر برای آن استفاده شود.

 تولیدکنندگان این ساعت هوشمند به دلیل بزرگی صفحه نمایش مجبور بودند باتری با ظرفیت های بالا انتخاب کنند، با این وجود این شرکت به یک باتری ۵۰۰ میلی آمپر ساعتی که کاربر با شارژ کامل آن یک یا دو روز می تواند از نوبیا آلفا استفاده کند، بسنده کرده است.

تاریخ و زمان دقیقی برای عرضه این ساعت هوشمند مشخص نشده، اما می‌توان در دو رنگ مشکی و طلایی آن را خریداری کرد. بند مشکی از فولاد ضد زنگ و مدل طلایی آن از صفحات طلای ۱۸ عیار ساخته شده است که این امر قیمت آن را به شدت بالا می‌برد.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

اگر شما هم اهل فن هستی و نظری در این خصوص داری همین الان یک فنجون قهوه تو دستته اهل تکنولوژی هستی یک ایرانی هستی از پراید بدت میاد حداقل یک بار به مجتمع کامپیوتر پایتخت اومدی اعتقاد داری ۲+۲=۴ میشه از اون کلش بازها هستی اعتقاد داری اول مرغ بوده بعد تخم مرغ پیاده روی رو دوست داری اهل دل هستی جوراب رنگی رو بیشتر دوست داری نشستی همه اش رو بخونی هنوز خرید حضوری رو به آنلاین ترجیح میدی پینت بال دوست داری فکر میکنی دلار باید ۱۰۰۰ تومن باشه رنگ صورتی چرک رو درک نمی‌کنی فکر میکنی میدونی چرا ۴۲؟ فکر میکنی باحالی و خیلی عشقی نظری داری که فکر میکنی باید مطرح بشه معتقدی استیک خوشمزه تره به سیاست کاری نداری منتظری این ها تموم بشه الان داری میخندی برف و بارون رو خیلی دوست داری میدونی صدای روباه چطوریه نگاه متفاوتی به مسائل داری در خصوص موضوع این خبر یک خط برای ما بنویس ;)

1 پاسخ
  1. امیرحسین
    امیرحسین گفته:

    بالاخره یک شرکتی پیدا شد که درک صحیحی از قابلیت نمایشگر های انعطاف پذیر داشت. فقط امیدوارم درست کار کنه این گوشی و مثل نمونه عای قبلی چینی بی کیفیت و به درد نخور نباشه.

    پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.