افزایش حملات دیداس DDoS از طریق نسخه های فرعی تلگرام

حملات دیداس، اتفاقی است که اخیراً برای بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی رخ‌داده است.

کاربران ایرانی بیشتر از نسخه های غیراصلی تلگرام که امنیت پایینی دارند، استفاده می‌کنند.

حملات دیداس DDoS، اتفاقی است که اخیراً برای بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی رخ‌داده است.

اثر حملات دیداس DDoS، به این صورت است که؛ با ارسال ترافیک کاذب بسیاری به سرور منجر به از کار انداختن آن می‌شود. بهترین راه جلوگیری از حملات دیداس DDoS، استفاده از سرویس‌های امنیتی و به‌روز نگه‌داشتن آن‌هاست.

بارها مشاهده شده است که در اثر حملات دیداس DDoS، برخی از وب‌سایت‌ها از دسترس خارج شده اند. حملات دیداس DDoS به نحوی رخ می‌دهد که فرد مهاجم که قصد حمله به سرویسی را دارد، با ارسال تقاضای کاذب، ترافیک بسیاری را روی یک سایت یا سرور می‌فرستد و باعث می‌شود آن سرویس‌دهنده دیگر نتواند جواب دهد و از کار بیفتد و یا از دسترس خارج شود.

امیر صفری فروشانی – کارشناس نرم‌افزارهای امنیتی حوزه فناوری اطلاعات – با تاکید براین‌که انجام حملات دیداس DDoS کار مشکلی نیست، گفت:

هر آلودگی می‌تواند منجر به حملات دیداس DDoS شود. حملات APT یا تهدید پیشرفته مستمر (Advanced Persistent Threat) که راهی برای به‌دست آوردن اطلاعات افراد است، یا حملاتی که از طرف بات‌ نت‌ ها اتفاق افتاده و موجب آلوده شدن شبکه می‌شوند، نیز می‌توانند برای ایجاد حملات دیداس استفاده شوند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

وی افزود که نصب برخی اپلیکیشن‌ها و دسترسی‌های آن‌ها به تجهیزات کاربران، می‌تواند منجر به آلودگی و در نتیجه حملات دیداس DDoS شود، اما خود کاربر باید آنتی‌ویروس معتبر داشته باشد و هر اپلیکیشنی را نصب نکند. همچنین کسب‌وکارها هم برای مصون ماندن از حملات دیداس DDoS باید سرویس‌های امنیتی خود از جمله سرویس‌های آنتی‌دیداس داشته باشند، تا دچار مشکل خاص نشوند.

خطری که نسخه‌های غیررسمی دارند

این کارشناس نرم‌افزارهای امنیتی هم‌چنین اظهار کرد:

اکثر کاربران که با هدف استفاده از تلگرام ضدفیلتر، نسخه‌های غیررسمی و غیراصلی تلگرام مانند تلگرام ایکس فیک را نصب می‌کنند که امنیت پایین‌تری دارند و چون  کسی که نرم‌افزار را نوشته، دستش باز است و می‌تواند هر فایل یا پیامی را از طرف کاربر ارسال کند و یا اقدامات دیگری انجام دهد. بنابراین برخی کاربران با حملاتی مواجه می‌شوند.

صفری با اشاره به اینکه جدی دانستن امنیت دستگاه‌ها توسط کاربران امر جدی و حائز اهمیت است، توضیح داد: متأسفانه تعداد بیشماری از کاربران درباره تأمین امنیت خود در فضای مجازی دچار سهل‌انگاری هستند و از طرفی آگاهی لازم ازایمن سازی  دستگاه‌های خود ندارند و تعداد بسیاری نیز درباره مسائل امنیت سایبری، اطلاعات و باورهای نادرستی دارند.هرچند امروزه افراد بسیار کمی ازآنتی‌ویروس استفاده نمی‌کنند، اما بخش زیادی از افرادی هم که استفاده می‌کنند، یا از نسخه‌های فیک، یا از محصولات رایگان که حفاظت درست ندارد استفاده می‌کنند، و این یک معضل جدی است.

وی ادامه داد: هم‌چنین بسیاری ازکاربران، سیستم عامل، آنتی‌ویروس، و یا اپلیکیشن‌هایشان را آپدیت نمی‌کنند. چون شنیده اند که اگر ویندوز را آپدیت کنی، دستگاه کند یا سنگین می‌شود. درواقع یک سری باورهای اشتباه وجود دارد و برخی از این باورها هم توسط کسانی است که تعمیرکار کامپیوتر و یا نصاب اینترنت هستند و اصطلاح متخصص را به دوش می‌کشند، اما نظریات اشتباه می‌دهند. بیان شده است. این افراد با نصب آنتی‌ویروس فیک خودشان به نوعی عامل ویروس و تهدید سایبری و باعث بروز حمله دیداس محسوب می‌شوند، و به کاربر هم می‌گویند ویندوزش را آپدیت نکند، چون سنگین می‌شود.

منبع: ایسنا

مجتمع کامپیوتر پایتخت

اگر شما هم اهل فن هستی و نظری در این خصوص داری همین الان یک فنجون قهوه تو دستته اهل تکنولوژی هستی یک ایرانی هستی از پراید بدت میاد حداقل یک بار به مجتمع کامپیوتر پایتخت اومدی اعتقاد داری ۲+۲=۴ میشه از اون کلش بازها هستی اعتقاد داری اول مرغ بوده بعد تخم مرغ پیاده روی رو دوست داری اهل دل هستی جوراب رنگی رو بیشتر دوست داری نشستی همه اش رو بخونی هنوز خرید حضوری رو به آنلاین ترجیح میدی پینت بال دوست داری فکر میکنی دلار باید ۱۰۰۰ تومن باشه رنگ صورتی چرک رو درک نمی‌کنی فکر میکنی میدونی چرا ۴۲؟ فکر میکنی باحالی و خیلی عشقی نظری داری که فکر میکنی باید مطرح بشه معتقدی استیک خوشمزه تره به سیاست کاری نداری منتظری این ها تموم بشه الان داری میخندی برف و بارون رو خیلی دوست داری میدونی صدای روباه چطوریه نگاه متفاوتی به مسائل داری در خصوص موضوع این خبر یک خط برای ما بنویس ;)

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.