رونمایی کمپانی سامسونگ ازاسپیکرهوشمند بیکسبی

Untitled-1

 سامسونگ اخیرا اعلام کرد که در حال توسعه‌ی اسپیکر هوشمندی بر پایه‌ی بیکسبی است. سامسونگ هنوز برنامه‌ ی معینی برای رقابت با اسپیکر هوشمند بیکسبی با رقیب هایی مانند دستیار گوگل، الکساآمازون و حتی سیری اپل در نظر نگرفته است؛ می خواهد اسپیکر هوشمندی شبیه به گوگل هوم، الکساآمازون و هوم‌پاد اپل را تولید کند، تا محصولی شبیه رقیب های خود به بازار عرضه کند.

 طی گزارشات اخیر وال استریت ژورنال، درباره‌ی گوشی انعطاف‌پذیر جدید سامسونگ، اطلاعاتی در مورد پروژه‌ی اسپیکر هوشمند بیکسبی نیز منتشر شده بود.منتظریم سامسونگ ماه آینده در تاریخ ۹ آگوست برابر با ۱۸ مردادماه از اسپیکر هوشمند بیکسبی ۳۰۰ دلاری را رونمایی کند. این رونمایی در کنار معرفی Galaxy Note 9 و Galaxy Watch رخ خواهد داد. نام ساعت هوشمند سامسونگ به گلکسی واچ تغییر خواهد کرد.

اسپیکر هوشمند بیکسبی، دارای طراحی دایره‌ای شکل، به همراه پایه و سیستم نورپردازی در قسمت بالای آن است. سامسونگ نیز مانند اپل قصد دارد اسپیکری هوشمند با قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی قابل‌توجه به بازار عرضه کند. این اسپیکر دارای قابلیت sound shifting می باشد، تا وقتی فرمان‌های صوتی را دریافت می‌کند و قصد دارد پاسخ بدهد، کاربران در بیان جملات تصور کنند واقعا دستورات صوتی توسط انسان بیان می‌شوند. طراحی تخم‌مرغی‌شکل اسپیکر هوشمند بیکسبی و قابلیت اتصال به هاب مرکزی و اتصال به لوازم هوشمند منزل، شباهت بسیاری به اسپیکر Radiant360 دارد. سامسونگ برای فروش اسپیکر هوشمند بیکسبی خود در بازار رقابتی از لحاظ قیمت می‌شود.

اسپیکر هوشمند بیکسبی، ۳۰۰ دلار قیمت‌، هوم‌پاد اپل ۳۵۰ دلار، گوگل هوم مکس ۴۰۰ دلار و آمازون اکو ۱۰۰ دلار قیمت گذاری شده‌اند. محصول جدید سامسونگ حتی از  محصولاتی همچون اسپیکر هوشمند Sonos One که از الکسا هم پشتیبانی می‌کنند، گران‌تر است. یکی از ویژگی‌های اصلی بیکسبی در گوشی‌های هوشمند سامسونگ، تنظیمات پیشرفته‌ی آن از طریق اسکرین‌های مختلف برای انجام کارهایی مانند ارسال عکس از گالری به اینستاگرام است. دستیار گوگل نمی‌تواند چنین کارهایی را به انجام برساند. به زودی می بینیم که اسپیکر هوشمند بیکسبی دارای چه قابلیت‌های ویژه‌ای خواهد بود.

مجتمع کامپیوتر پایتخت