گسترش چشمگیر استفاده از اسپیکر های هوشمند تا سال ۲۰۲۱

گسترش اسپیکر هوشمند

طبق گزارشات منتشر شده پس از تحلیل بازار، پیش بینی می شود آمار استفاده از اسپیکرهای هوشمند تا پایان سال ۲۰۲۱ به رقمی بیشتر از ۳۲۸ میلیون برسد. علاوه بر آن انتظار می رود که در این ۳ سال  ۱.۱۳ میلیارد ابزار سنجش هوشمند الکتریسیته، آب و گاز برای اندازه‌گیری هوشمند مصرف نصب شده و مورد استفاده قرارگیرد. درست است که تا سال ۲۰۲۱ مدت زیادی باقی نمانده اما به کار گیری سیستم‌های هوشمند با چنین مقیاسی در حال افزایش بوده و این امر نشانگر آن است که استفاده از اینترنت اشیاء همچنان در بین خریداران محبوبیت داشته و در آینده شاهد استفاده بیشتر و گسترده تر از این گونه فناوری ها در بین کاربران خواهیم بود.

هم اکنون شرکت‌‌ها و کاربران زیادی از اسپیکرهای هوشمند که بخشی از تکنولوژی اینترنت اشیا محسوب می شوند، استفاده می‌کنند؛ اما بر اساس پیش بینی ها در ماه های آتی بهره گیری از ابزارهای سنجش هوشمند در دستور کار شرکت‌های گاز، آب و برق نیز قرار خواهد گرفت و این شرکت ها به کمک این ابزار های هوشمند می توانند به سادگی به شکلی دقیق تر و کارآمد تر میزان مصرف کاربران را محاسبه نمایند.

پل اریکسون، تحلیلگر ارشد مؤسسه‌ی تحقیقاتی IHS Markit می گوید:

صرف‌نظر از اینکه محصولات و ابزارهای هوشمند چه کاری انجام می‌دهند، این ابزارها با چالش‌های یکسان و مشابهی روبه‌رو هستند. یکی از چالش‌ها و مسائل مربوط به فروش سیستم‌های هوشمند این است که مصرف‌کنندگان، محصولاتی با کارایی بالا و قیمت پایین را می‌پسندند و انتظار دارند محصولی با این مشخصات خریداری کنند. علاوه‌بر این، تولیدکنندگان دستگاه‌های هوشمند نیز با مشکلاتی مواجه هستند. آن‌ها باید روندی را در پیش بگیرند که کاربران به محصولات جدید و فناوری‌های آن‌ها اعتماد کنند و بخواهند بابت آن پول بپردازند. از آنجایی که قیمت محصولات هوشمند معمولا بسیار گران‌تر از نسخه‌های سنتی و قدیمی همان محصول است که مردم عموما در حال حاضر استفاده می‌کنند، لذا برخی مصرف‌کنندگان رغبتی به خرید محصولات هوشمند نشان نمی‌دهند و این موضوع، کار تولیدکنندگان را برای فروش و متقاعد کردن مصرف‌کنندگان سخت‌تر می‌کند.

ظاهرا اسپیکرهای هوشمند که نقطه ی اتصالی به اینترنت اشیاء به حساب می آیند ، از قیمت مقرون به صرفه ای برخوردار بوده تا خریداران قدرت پرداخت آن را داشته باشند. علاوه بر آن این اسپیکر ها جزو محصولات پر مصرفی هستند که میتوانند مورد استفاده ی هر شخصی قرار بگیرند. شاید امروزه این اسپیکر ها فقط برای پخش موسیقی و یا برای یافتن پاسخ سوالات از دستیار هوشمند مورد استفاده قرار گیرند و بهره گیری از آن ها در خانه های هوشمند به منظور ارتباط با دیگر تجهیزات اینتزنت اشیا زیاد مرسوم نباشد اما تولید کنندگان این محصولات وظیفه دارند فرهنگ استفاده از این تجهیزات هوشمند را میان کاربران جا انداخته و  محصولاتی هماهنگ با دنیای اینترنت اشیاء راهی بازار کنند. پیش بینی می شود با گسترش استفاده از ابزار های هوشمند شرکت‌هایی مانند اپل،گوگل و آمازون بر روی چنین دستگاه های هوشمندی بیشتر تمرکز کنند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت