استفاده از بلاک چین در کاهش تقلب و محافظت از داده‌های مالی

bank

رئیس بانک مرکزی تایلند (BoT) طی سخنرانی‌ که در جلسه‌ی بلومبرگ و آ سه آن (انجمن ملل آسیای جنوب شرقی) بیان کرد که بانک مرکزی تایلند در حال بررسی کاربردهای گوناگون فناوری بلاک چین است. بانک مرکزی تایلند از بلاک چین برای جلوگیری از سوء استفاده در پرداخت‌ها استفاده می‌کند.

دکتر وراتای سانتیپراباب (رئیس بانک مرکزی تایلند) بیان کرد: در حال بررسی کاربردهای فناوری بلاک چین به خصوص در پرداخت‌های برون مرزی، مدیریت مالی زنجیره تامین و احراز هویت در اسناد هستیم.

وی در ادامه گفت: استفاده از بلاک چین در پرداخت‌های برون مرزی ارتباطات مالی منطقه‌ای رابهتر می کند و خدمات مالی برون مرزی را آسان می‌کند. دکتر سانتیپراباب می گوید که بلاک چین موجب کاهش تقلب و محافظت از داده‌های مالی می شود. پذیرفتن فناوری‌های جدید مانند: سیستم‌های تشخیص هویت و بلاک چین‌ها، به ایمنی اطلاعات مالی کمک می‌کند و فعالیت‌های جعلی و تقلبی را کاهش می‌دهد.

او درباره‌ی روند به‌روزرسانی مقررات بانکی این کشور که در واقع روحیه‌ی «رقابت و نوآوری» را تقویت می‌کند بیان کرد: بانک مرکزی تایلند اکنون قصد دارد با انجام یک سری اصلاحات، قوانین منسوخ شده را بررسی و فعالیت‌های تجاری را تسهیل کند.بنابراین می‌توانیم مطمئن باشیم که مقررات ما جلوگیری از رقابت و نوآوری نیست و حتی به جبران هزینه‌های بالای خدمات مالی کمک می‌کند.

تایلند اخیرا دو اقدام در راستای تنظیم مقررات برای ارزهای دیجیتال انجام داده است. وزیر دارایی این کشور از یک چارچوب جدید مالیاتیِ  برای ارزهای دیجیتال انجام داده است. دومین اقدام تایلند درباره‌ی ارزهای دیجیتال است. این اقدام که از طرف کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند (Thai SEC) صورت گرفت،نشان می دهد که مقررات جدید عرضه اولیه سکه (ICO) در ۱۶ جولای اجرا خواهد شد.

البته اولین دفعه نیست که رئیس بانک مرکزی تایلند در راستای اجرایی‌کردن فناوری‌های مبتنی بر بلاک چین گام برمی‌دارد. کوین تلگراف پیش از این نیز در ماه ژوئن گزارشی منتشر کرده بود که در آن دکتر سانتیپراباب درباره‌ی امکان صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای بهبود پرداخت‌های بین بانکی صحبت کرده بود.

مجتمع کامپیوتر پایتخت