کاهش قیمت آیفون در برخی کشورها و بازار‌های نوظهور

مدیر عامل اپل

گزارش مالی اپل برای سه ماهه اول سال مالی ۲۰۱۹ منتشر شد که طبق انتظارات از کاهش درآمد کلی و همچنین درآمد حاصل از فروش آیفون حکایت دارد. بر اساس گزارش مالی اپل درآمد این شرکت از فروش آیفون‌ها طی سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته و این مسئله موجب شده که شرکت اپل در انتخاب قیمت آیفون ها تجدیدنظر کند.

«تیم کوک» مدیر عامل اپل در مصاحبه‌ای با رویترز اعلام کرد که قیمت آیفون در برخی کشورها به شدت افزایش یافته و این مسئله موجب شده که آنها مجبور شوند قیمت آیفون ها را برای جلب رضایت کاربران این کشور‌ها پایین آورند.

تیم کوک خاطر نشان نمود:

«با مشاهده ‌ی تغییرات ارزی بسیاری از کشورها متوجه می‌شویم که قیمت آیفون در آنها به شدت بالا رفته و ساکنینشان قادر نیستند هزینه‌ی تمام شده برای خرید آیفون های ما را کنار بگذارند. ما با مشاهده‌ی شرایط بازار کشور‌های مختلف به این نتیجه رسیدیم که قیمت‌هایی متناسب با ارز داخلی ملیت ها در نظر بگیریم تا فروش ما در بازار جهانی بیشتر شود.»

همانطور که می‌دانید سال جدید میلادی با تنش‌های سیاسی بسیاری در سرتاسر جهان همراه بوده، این مسئله و نوسانات شدید نرخ ارز در مقابل دلار موجب شده که کاربران مجبور شوند هزینه‌ی بسیار بالایی برای خرید آیفون‌ها بپردازند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

کاهش قدرت خرید آیفون در بازارهای نوظهور

تیم کوک برای مثال به بازار ترکیه اشاره کرد و گفت لیر ترکیه طی سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸، ۳۳ درصد کاهش یافته و این مسئله موجب شده که درآمد اپل از بازار این کشور نسبت به سال قبل ۷۰۰ میلیون دلار کاهش یابد.

البته به دلیل اینکه بازار ایران با اپل به صورت مستقیم در ارتباط نیست، مشخص نیست که میزان فروش اپل در کشورمان تا چه اندازه کاهش یافته است اما با توجه به افزایش نرخ دلار و قیمت بسیار بالای آیفون جدید XS و یا XS Max قطعا بسیاری از شهروندان ایرانی نیز قدرت خرید این کالای گران قیمت را ندارند.

تیم کوک مدیر عامل اپل باور دارد که بازار‌های نوظهور بیشترین افزایش قیمت ممکن را تجربه کرده‌اند و بدین شکل مدل‌های جدید آیفون نظیر آیفون XS و آیفون XS Max در این کشور‌ها به کالایی لوکس بدل شده ‌اند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

اگر شما هم اهل فن هستی و نظری در این خصوص داری همین الان یک فنجون قهوه تو دستته اهل تکنولوژی هستی یک ایرانی هستی از پراید بدت میاد حداقل یک بار به مجتمع کامپیوتر پایتخت اومدی اعتقاد داری ۲+۲=۴ میشه از اون کلش بازها هستی اعتقاد داری اول مرغ بوده بعد تخم مرغ پیاده روی رو دوست داری اهل دل هستی جوراب رنگی رو بیشتر دوست داری نشستی همه اش رو بخونی هنوز خرید حضوری رو به آنلاین ترجیح میدی پینت بال دوست داری فکر میکنی دلار باید ۱۰۰۰ تومن باشه رنگ صورتی چرک رو درک نمی‌کنی فکر میکنی میدونی چرا ۴۲؟ فکر میکنی باحالی و خیلی عشقی نظری داری که فکر میکنی باید مطرح بشه معتقدی استیک خوشمزه تره به سیاست کاری نداری منتظری این ها تموم بشه الان داری میخندی برف و بارون رو خیلی دوست داری میدونی صدای روباه چطوریه نگاه متفاوتی به مسائل داری در خصوص موضوع این خبر یک خط برای ما بنویس ;)

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.