کتابی در مورد تاریخچه ی بیت کوین به نویسندگی خالق احتمالی آن

خالق احتمالی بیتکوین

اخیرا شخصی که ادعا می کند ساتوشی ناکاموتو همان خالق احتمالی بیت کوین است خبر از تالیف کتابی در مورد بیتکوین و تاریخچه ی آن داده است. او که می گویید در حال نگارش این کتاب است اعلام کرده که محتوای آن شامل داستان هایی شخصی در مورد خود او نیز خواهد داد . لازم به ذکر است که هنوز مشخص نشده که این شخص مدعی واقعا همان خالق اصلی اولین و بزرگترین ارز مجازی دنیاست یا خیر.

چند روز گذشته وبسایتی به نام  nakamotofamilyfoundation.org نامه ای را با امضای ساتوشی ناکاموتو منتشر نمود . این فرد که هویت واقعیش تا به امروز نا مشخص مانده همان نویسنده ی اوراق سفیدی می باشد که در سال ۲۰۰۸ میلادی در رابطه با بیت کوین انتشار یافت.

بر اساس گزارشات،این کتاب قرار است شامل دو بخش باشد به نام های Honne و Tatamae که گفته می شود مفهوم آن بیانگر احساسات حقیقی یک فرد و همینطور رفتار و عقایدی است که در جمع از خود به نمایش می گذارد.

همراه با خبر نگارش این کتاب قسمتی از آن هم منتشر شده که مختصرا به بیت کوین و مشکلاتی که از زمان معرفی این ارز دیجیتال تا به امروز به وجود آمده است، می پردازد و همچنین مطلب کوتاهی را هم در مورد مفهوم بلاکچین و ماینرهای یکپارچه ای شده که از طریق اپ ها این پول را استخراج می کنند، ارایه می دهد.

علاوه بر آن در این کتاب توضیحاتی در مورد نام  ساتوشی ناکاموتو و دلیل انتخاب آن ارایه شده است:

من به دنبال رایج ترین اسم ژاپنی بودم و می دانستم هیچکس خارج از ژاپن نمی داند که این اسم معادل جان اشمیت کاشف انگلیسی است. اندکی طول می کشد که مردم به این درک برسند اما آنها که ارتباط نزدیکی با من دارند از مدت ها قبل این موضوع را تشخیص داده اند.

گفتنی است که در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر اینکه نویسنده یاد شده همان ساتوشی ناکاموتوی واقعی باشد وجود ندارد. کریگ رایت دانشمند استرالیایی nChain که بدون ارایه ی مدرکی برای اثبات، در سال ۲۰۱۵ ادعا کرد که ناکاموتو است، پس از منتشر شدن این خبر در توییتر نوشت:

نویسنده این کتاب نمی تواند تاریخ های دقیق یا جزئیات تکنیکی درستی در رابطه با بیتکوین ارائه کند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت