ارز های دیجیتالی که می توانند جایگزین بیت کوین شوند

bitcoin1

در حوزه ی ارز های دیجیتال، نگه داری و تداوم پروژه های مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است. به این ترتیب اگر ارزش یک سکه بالا نرود، این احتمال وجود دارد که در فروش سهام  آن تقلبی انجام گرفته باشد و یا با مشکل قانونی روبرو شده باشد. اما تعدادی از ارزهای رمز پایه، در مدت اخیر پیشرفت‌های تازه ای در زمینه ی تکنولوژی بدست آورده اند که میتوانند گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری و جایگزینی بیت‌کوین باشند. در این مطلب چند نمونه از این ارز ها را بررسی می کنیم.

مید سیف (Maidsafe)

سقوط ارزش این ارز پایه در روزهای اخیر موجب غافلگیری مردم شده. ظاهرا به روزرسانی های اخیر Maidsafe با وجود آنکه زیاد مهم نبودند، در شناخته شدن این ارز رمزپایه‌ جایگزین بیت‌کوین نقش زیادی داشتند. این امر نشانگر تکمیل محتوای این ارز بوده و برای افرادی که با اینترنت غیر متمرکز سر و کار دارند خبر خوبی محسوب می شود.

اتریوم (Ethereum)

 با اینکه بسیاری از کاربران با این عقیده موافق نیستند اما اتریوم هنوز هم جزو  ارزهای رمزنگاری شده ی جایگزین بیت‌کوین محسوب می شود. ارزش هر اتریوم بیشتر از ۳۶۵ دلار بوده و پیش بینی شده همین قیمت را به شکل نسبی حفظ نماید.

بلک کوین (Blackcoin)

بلک کوین یکی از ارزهای رمزپایه جایگزین بیت‌کوین میباشد که در زمینه ی معامله‌های الکترونیکی فعالیت می کند. توسعه دهندگان این ارز دیجیتال جهت بالا بردن پتانسیل قرارداد‌های هوشمند، Blackcoin Lore را در آپدیت جدید راه اندازی نمودند. این به روز رسانی نقطه ی عطفی برای بلک کوین محسوب می شود چرا که شرایط را برای گسترش قرارداد‌های هوشمند بر مبنای بلاک چین  بلک کوین محیا کرده و این ارز را در صف اول ارزهای رمز پایه جایگزین بیت‌کوین در حوزه ی اثبات سهام و اجرای مولفه‌های کلیدی هسته‌ بیت‌کوین ۰/۱۲ ، قرار داده است.

سایاکوین (Siacoin)

این ارز در هفته های اخیر بین کاربران و دلالان محبوبیت زیادی داشته است. کاربران زیادی هستند که از راهکارهای ذخیره سازی فایل‌های غیر متمرکز هم برای کسب siacoin استفاده میکنند، و هم برای به اشتراک گذاری فضای هاردهای اضافی با کاربرانی که به دنبال روش هایی  برای ذخیره سازی میباشند. این ارز  دیجیتال پروژه ای ست که به ارائه‌  راهکار های ذخیره‌ سازی  فایل‌های غیر متمرکز تا حد زیادی نزدیک شده است.

استراتیس (Stratis)

استراتیس  یکی از ارزهای رمزنگاری شده جایگزین بیت‌کوین بوده که طول چند هفته‌ اخیر اعتبار آن افزایش پیدا کرده است. با وجود آنکه بعد از مدتی ارزش آن به ثبات رسیده و قیمت آن در حدود ۹ دلار ثابت مانده، قبل از این، سعود ناگهانی قیمت این ارز دیجیتال کمی عجیب به نظر می‌رسید. اخیرا کیف پول جدید استراتیس  راه‌اندازی شده است و ظاهرا توسعه دهندگان آن به پیشرفت های خوبی در این حوزه رسیده اند مانند توانایی استخراج PoS از این کیف پول ،که دستاورد قابل ملاحظه ای برای آن به حساب می آید.

مجتمع کامپیوتر پایتخت