ورود فیسبوک به صنعت فناوری بلاک چین

ورود فیسبوک به صنعت فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین، نوع جدید و خاصی از شبکه اینترنتی است که اطلاعات مختلف در آن به صورت بلوک‌های هم شکل طبقه‌بندی می‌شوند. اگر بخواهیم دقیق‌تر درباره تفاوت اصلی بلاک چین با شبکه اینترنت عادی صحبت کنیم، باید بگوییم که این دو در نحوه ذخیره‌سازی اطلاعات با هم متفاوتند.

به این صورت که در شبکه اینترنت عادی اطلاعات رد و بدل شده به‌صورت متمرکز در یک سرور اصلی ذخیره می‌شوند که قابل‌دسترسی و ردیابی توسط هکرها و نهادهای ذی‌ربط هستند، این در حالی است که بلاک چین در شبکه خود امکان دسترسی، نفوذ و ردیابی اطلاعات منتقل‌شده را به هیچ نهاد و یا فرد حقیقی و حقوقی نمی‌دهند.

در سال های اخیر افراد زیادی توانسته‌اند با خرید و استخراج ارزهای دیجیتال، پول زیادی به دست آورند، به همین علت کاربران بسیاری در جهان به دنبال استخراج و تبدیل پول‌های خود به این نوع ارزها (که بر بستر بلاک چین قرار دارند) هستند و ارزهای دیجیتال رمزنگاری‌شده  نظیر بیت کوین، مونرو، اتریوم و ریپل از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شده اند.

مشهور ترین ارز دیجیتال بر پایه بلاک چین

مشهورترین ارز دیجیتال جهان بیت کوین نام دارد و در سال ۲۰۰۹ میلادی معرفی شد و به تدریج در سراسر جهان ارزش بسیار بالایی پیدا کرد، گفته می‌شود ارزهای دیجیتال، رمزنگاری‌شده بر پایه فناوری بلاک چین (Blockchain ) و غیرقابل هک هستند و باید به صورت ناشناس و با استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمندی از پلتفرم‌های مخصوص استخراج این نوع ارزهای مجازی، استخراج یا به‌اصطلاح ماینینگ شوند.

می توان گفت که بلاک چین (Blockchain) برای رمزنگاری، ثبت و ایمن‌سازی تراکنش‌های دیجیتالی، نقش یک پایگاه داده را بازی می‌کنند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

ورود فیس‌بوک (Facebook) به این فناوری

فیس‌بوک (Facebook) به بلندپروازی‌های خود ادامه داد و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری با خریداری سهام استار تاپ‌های مربوط به حوزه بلاک چین، ورود خود را به این صنعت اعلام کرد.

همچنین فیس‌بوک (Facebook) تصمیم دارد برخی از این شرکت‌ها نظیر الگورند، بیسیسو کی‌بیس را خریداری کند.

البته مذاکرات میان فیس‌بوک و شرکت‌های مذکور به نتایج مثبتی نرسیده و این که فیس‌بوک بتواند در تصاحب استارتاپ‌های مبتنی بر بلاک چین موفق شود یا خیر، هنوزمشخص نیست.

فیس‌بوک (Facebook) درصدد است با روی آوردن به سوی فناوری‌های نوین نظیر بلاک چین ، توجه کاربران و حتی منتقدانش را به خود جلب کند تا از این طریق به جبران رسوایی‌های امنیتی و اطلاعاتی خود در طول یک سال گذشته بپردازد و بدین ترتیب از رسوایی نام و آوازه خود جلوگیری کند.

بلاکچین و آینده پیش روی این صنعت

به گفته کارشناسان و تحلیلگران فعال مؤسسه گارتنر، تا سال ۲۰۲۶ میلادی، مجموع ارزش کل کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری بلاک چین به عددی بیش از ۳۶۰ میلیارد دلار می‌رسد و تا یک دهه آینده یعنی پایان سال ۲۰۳۰ میلادی به رقمی معادل ۱.۳ تریلیون دلار خواهد رسید.

نتایج پژوهش‌های مؤسسه تحقیقاتی اکسنچر (Accenture) نشان می‌دهد که سال ۲۰۱۵ سال شکوفایی و به اوج رسیدن فناوری بلاک چین و سرمایه‌گذاری دولت و شرکت‌های مختلف بوده است و همین امر در سال‌های بعد از آن یعنی ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی توجه سرمایه گذاران و مؤسسات فراوانی را به بلاک چین جلب کرده است.

همچنین این کارشناسان پیش بینی کرده‌اند که سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۴ میلادی  این فناوری از توجه بیشتری برخوردار خواهد شد به طوری که تا  یک دهه آینده یعنی تا سال ۲۰۳۰ میلادی، مجموع ارزش کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری بلاک چین به عدد ۱.۳ تریلیون خواهد رسید که این عدد بیانگرشکوفایی فناوری بلاک چین در سال‌های آتی در جهان است.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

اگر شما هم اهل فن هستی و نظری در این خصوص داری همین الان یک فنجون قهوه تو دستته اهل تکنولوژی هستی یک ایرانی هستی از پراید بدت میاد حداقل یک بار به مجتمع کامپیوتر پایتخت اومدی اعتقاد داری ۲+۲=۴ میشه از اون کلش بازها هستی اعتقاد داری اول مرغ بوده بعد تخم مرغ پیاده روی رو دوست داری اهل دل هستی جوراب رنگی رو بیشتر دوست داری نشستی همه اش رو بخونی هنوز خرید حضوری رو به آنلاین ترجیح میدی پینت بال دوست داری فکر میکنی دلار باید ۱۰۰۰ تومن باشه رنگ صورتی چرک رو درک نمی‌کنی فکر میکنی میدونی چرا ۴۲؟ فکر میکنی باحالی و خیلی عشقی نظری داری که فکر میکنی باید مطرح بشه معتقدی استیک خوشمزه تره به سیاست کاری نداری منتظری این ها تموم بشه الان داری میخندی برف و بارون رو خیلی دوست داری میدونی صدای روباه چطوریه نگاه متفاوتی به مسائل داری در خصوص موضوع این خبر یک خط برای ما بنویس ;)

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.