معرفی_پردازنده_10هسته_core.i9_x

معرفی پردازنده 10هسته ای اینتل با نام Core.i9_7900X

اینتل در نمایشگاه امسال کامپیوتکس از پردازنده جدیدی رونمایی کرد با نام Core i9 _ X ، این پردازنده ۰ ۱هسته ای که توانسته با رسیدن به سرعت کلاک ۵.۹ گیگاهرتز ، رکورد بنچمارک CINEBENCH را جابه جا کند و برای اولین بار جزئی از خانواده Core i9 قرار گیرد وهمچنین از معماری جدید Skylake-X و Kaby Lake-X بهرمنده شود .

با وجود خنک کننده نیتروژن مایع (LN2) امکان دارد امتیازات و رکورد زیادی را کسب کند . چندروزی از عرضه پردازنده Core i9 – 7900X نگذشته است که اورکلاکرهاتوانستند رکورد پردازنده های ۱۰ هسته ای در بنچمارک Cinebench را در هم بشکنند . اورکلاکر معروف به der8auer توانست سرعت کلاک i9-7900X را به ۵۹۲۹ مگاهرتز برساند که توانسته امتیاز ۳۲۶۲ در تست Cinebench را با این سرعت به دست آورد .
تا قبل از پردازنده Core i9 بالاترین رکورد پردازنده های ۱۰ هسته ای مربوط به اورکلاکر Xtreme Addict از پردازنده Broadwell-E i7 6950X درفرکانس ۵۳۳۰ مگاهرتز و با امتیاز ۲۸۷۸ بود .
آنچه به نظر می رسد فناوری ساخت نانومتری اینتل توانسته در رسیدن ۱۴ پردازنده جدید خود سرعت کلاک بالاتر ی را ایجاد کند .می توان انتظار آن را کشید که تا قبل از عرضه پردازنده های تردپیر رکورد بالاتری را از اورکلاک درپردازنده Skylake -X به ثبت برسد .احتمالا در ماه های آینده با توجه به رقابت همیشگی اورکلاکرها با پردازنده های اینتل خبرهای زیادی مربوط به جابه جایی رکورد های بنچمارک و اورکلاک منتشر خواهد شد ‌.

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.