بالا رفتن امنیت اپ‌های آفلاین به اشتراک گذاشته شده به کمک گوگل پلی

google-play

 در برخی کشورها اینترنت سرعت مناسبی ندارد به طوری که ممکن است دانلود مستقیم برنامه ها از گوگل پلی یک چالش محسوب شود. به همین جهت عده ای  از کاربران به جای این کار ، فایل های نصب برنامه ها را از طریق بلوتوث یا دیگر برنامه ها بدون نیاز به اینترنت از دیگران دریافت میکنند.

این کار راه حل خوبی است اما باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که در این روش اپ‌ها از فیلترهای امنیتی گوگل پلی عبور نکرده و ممکن است آلوده و ویروسی باشند. به همین جهت گوگل قصد دارد تا امنیت اپلیکیشنهای آفلاین به اشتراک گذاشته شده را نیز تامین نماید.

گوگل به زودی به فایل‌های نصب اپلیکیشن‌های اندرویدی،  فراداده هایی  امنیتی را اضافه می کند که این کار امنیت برنامه های اشتراک گذاری شده را بالا برده و از قابلیت به روز رسانی نیز برخوردار است. با افزوده شدن این فرا داده ها اگر برنامه‌ها به صورت آفلاین هم نصب شوند گوکل توانایی شناسایی آن ها را دارد.

هر زمان هم که دستگاه کاربر به اینترنت متصل شود، برنامه ها به بخش  کتاب خانه گوگل پلی اضافه شده و به روز سانی می شوند.

به گفته ی کمپانی گوگل، سازندگان برای به انجام رساندن  این قابلیت، نیازی نیست تغییراتی در برنامه هایشان ایجاد نمایند اما لازم به ذکر است که به دلیل اضافه شدن فراداده‌های امنیتی، حجم فایل‌های نصب برنامه ها به مقداری اندک  افزایش می یابد.

مجتمع کامپیوتر پایتخت