استفاده از بلاک چین در فرودگاه بروکسل

airport2

اخیرا فرودگاه بروکسل نرم‌ افزاری را راه اندازی نموده که با بهره گیری از سیستم بلاک چین، پیگیری حرکت محموله‌های مختلف از مبداء تا مقصد را امکان پذیر می کند. سامانه بروکلاود که یک سامانه ابری برای مدیریت فرودگاه بروکسل است از سال ۲۰۱۶ تا به امروز استفاده میشود و این  نرم‌ افزار نیز در کنار پلتفرم بروکلاود در دسترس قرار خواهد گرفت.

فرودگاه بروکسل قصد دارد جریان حمل‌ونقل بار را به شکلی دیجیتال و با بهره گیری از نرم‌ افزارهایی هماهنگ با پلتفرم بروکلاود به انجام برساند. این فرودگاه در بین پرترددترین فرودگاه های اروپا در رتبه ی بیست و سوم قرار دارد و می خواهد استفاده از کاغذ در فرایندهای مربوط به واردات را کنار گذاشته و کارایی را افزایش دهد.

ویژگی های این نرم افزار مدیریت حمل‌ونقل:

این برنامه که با نام “نرم افزار مدیریت حمل‌ونقل ۱/۰” شناخته می شود، با دیگر نرم‌افزارهای هواپیمایی و فرودگاهی مانند نرم‌ افزارهای رزرو بلیت سازگاری داشته و به زودی با دیگر برنامه ها نیز سازگار خواهد شد. لازم به ذکر است که پلفترم بروکلاود چون داده هایش را در سرورهای ابری اشتراک گذاری میکند، میتواند حضور ذینفعان مختلف در زنجیره تامین را امکان پذیر نماید.

این برنامه امکان تعریف گره‌هایی در شبکه را میسر نموده تا  ذینفعان بتوانند با حضور در شبکه در فرآیند ثبت تراکنش‌های اطلاعاتی شرکت کنند. تراکنش‌های به ثبت رسیده برای تمامی ذینفعان شبکه قابل رویت بوده  تا موجب افزایش هر چه بیشتر شفافیت در شبکه شود.

علاوه بر این فرودگاه، دیگر شرکت‌های مرتبط با صنایع هوایی نیز پیش تر برای استفاده از بلاک چین ابراز تمایل کرده اند. برای مثال چند ماه پیش خطوط هوایی سنگاپور اعلام کرد که قصد دارد از این فناوری برای مدیریت بهتر طرح‌های تشویقی مشتریان ویژه خود بهره ببرد. از طرف دیگر، خطوط هوایی ایرآسیا که یکی از ارزان‌ترین شرکت‌های هواپیمایی جهان محسوب می شود قصد دارد ارز دیجیتال ویژه خود را ارایه دهد.

مجتمع کامپیوتر پایتخت