آیپد مینی 5 چه تغییراتی خواهد داشت؟

iPad mini

شرکت اپل تصمیم گرفته است تا بعد از سه سال نسخه 5 را راهی بازار کند. نسخه جدید باید 9.7 اینچی باشد اما گفته می‌شود تغییر چندانی روی آن صورت نخواهد داد. به نوشته سایت ژاپنی ماکوتاکارا، تنها نکته قابل‌توجه افزایش عملکرد تبلت در مقایسه با نسل قبلی است. پورت لایتنینگ، تاچ آی دی و جک هدفون مانند قبل روی آن دیده می‌شود. گفته می‌شود آی پد مینی 5 به قیمت 329 دلار راهی بازار خواهد شد.

بر اساس بلاگ ژاپنی معروف Macotakara به نقل از زنجیره تولید اپل، حسگر اثر انگشت Touch ID، پورت لایتنیگ و جک هدفون ۳.۵ میلیمتری روی آیپد مینی 5 تعبیه خواهد شد و زبان طراحی کلی آیپد مینی 4 حفظ می‌شود. بنابراین بعید است که تغییراتی در ابعاد یا اندازه‌ حاشیه‌های این گجت ایجاد گردد.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

آیپد مینی 5 چه تغییراتی خواهد داشت؟

پیش از این مشخص شده که اپل ۳ سال و نیم پس از عرضه‌ی آیپد مینی 4 قصد دارد دوباره سراغ این گجت‌ بیاید و نسل بعدی آن را معرفی کند. تا به حال شایعات زیادی درباره‌ی آیپد‌های سال ۲۰۱۹ اپل منتشر شده که بر اساس آنها معرفی آیپد مینی 5 و یک آیپد اقتصادی دیگر قطعی است. حال مشخصات جدیدی از آیپد مینی 5 منتشر شده که نشان می‌دهد احتمالاً اپل تغییرات زیادی در طراحی این سری نخواهد داد اما قدرت سخت افزاری آنها را افزایش خواهد یافت.

با وجودی‌که طی سال‌های اخیر، اپل محصولات استاندارد خود از جمله آیپد و آیپد پرو را با تغییرات مختلفی به بازار معرفی کرده است؛ اما به‌نظر می‌رسد آیپد مینی با چنین تغییرات شاخصی به بازار عرضه نشود و همان طراحی سنتی خودش را حفظ کند. براساس اعلام Mac Otakara، ابعاد تبلت جدید اپل مشابه نسخه‌ی قبلی خواهد بود و با اتصال لایتنینگ و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری به بازار عرضه خواهد شد. این در حالی است که آیپدپرو که در سال ۲۰۱۸ توسط کوپرتینونشین‌ها رونمایی شد، به‌جای درگاه لایتنینگ و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، تنها از یک پورت USB-C بهره می‌برد. واضح است که موقعیت قرارگیری میکروفون پشتی نیز به قسمت وسط بالای دستگاه تغییرمکان خواهد داد و شاید تنها تغییر ظاهری دستگاه جدید، همین تغییر موقعیت قرارگیری میکروفون پشتی باشد.

اما از نظر مشخصات داخلی، ظاهرا باید منتظر دستگاهی با مشخصات ارتقایافته‌تری باشیم. هرچند هنوز جزییات مربوط‌به مشخصات آیپد مینی ۵ تأیید نهایی نشده؛ اما آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که آیپد مینی ۵ اپل با تراشه‌ی A10 Fusion یا A10X Fusion معرفی خواهد شد که باعث می‌شود دستگاه جدید، قدرتی مشابه آیپد ۹.۷ اینچی مدل ۲۰۱۸ یا آیپد پرو مدل ۲۰۱۸ داشته باشد. باوجودی‌ که هر دو دستگاه آیپد مدل ۲۰۱۸ اپل از اپل پنسل پشتیبانی می‌کنند، اما مشخص نیست که آیا نسل جدید آیپد مینی هم با اپل پنسل به بازار عرضه می‌شود یا خیر.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

اگر شما هم اهل فن هستی و نظری در این خصوص داری همین الان یک فنجون قهوه تو دستته اهل تکنولوژی هستی یک ایرانی هستی از پراید بدت میاد حداقل یک بار به مجتمع کامپیوتر پایتخت اومدی اعتقاد داری ۲+۲=۴ میشه از اون کلش بازها هستی اعتقاد داری اول مرغ بوده بعد تخم مرغ پیاده روی رو دوست داری اهل دل هستی جوراب رنگی رو بیشتر دوست داری نشستی همه اش رو بخونی هنوز خرید حضوری رو به آنلاین ترجیح میدی پینت بال دوست داری فکر میکنی دلار باید ۱۰۰۰ تومن باشه رنگ صورتی چرک رو درک نمی‌کنی فکر میکنی میدونی چرا ۴۲؟ فکر میکنی باحالی و خیلی عشقی نظری داری که فکر میکنی باید مطرح بشه معتقدی استیک خوشمزه تره به سیاست کاری نداری منتظری این ها تموم بشه الان داری میخندی برف و بارون رو خیلی دوست داری میدونی صدای روباه چطوریه نگاه متفاوتی به مسائل داری در خصوص موضوع این خبر یک خط برای ما بنویس ;)

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.