کانن از دوربین EOS RP رونمایی کرد

camera

شرکت کانن به طور رسمی دوربین EOS RP را که یک دوربین بدون آینه فول فریم است معرفی کرده است. و قیمتی که برای آن در نظر گرفته است ۱۲۹۹ دلار است. دوربین EOS RP دومین دوربین بدون آینه کانن از سری R است که سال گذشته لانچ شد. این دوربین بدون آینه کانن در شرایطی عرضه می‌شود که بازار دوربین‌های DSLR رو به سقوط پیش بینی شده است. قیمت این دوربین بدون آینه نیمه حرفه‌ای آنچنان گفته شد برای بدنه خالی ۱۲۹۹ دلار است. اما اگر بخواهید این دوربین را با لنز کیت ۱۰۵-۲۴ میلی‌متری با مانت RF خریداری کنید باید ۲۳۹۹ دلار بپردازید. کانن همچنین برای مدتی محدود با خرید این دوربین یک آداپتور مانت ( برای اتصال لنزهای EF به دوربین RP ) را به همراه گریپ به طور رایگان با بدنه عرضه می‌کند. دوربین  EOS RP دارای سنسور ۲۶.۲ مگاپیکسلی است که کمی کمتر از رزولوشن ۳۰.۳ مگاپیکسلی کانن R ( مدل رفلکسی یا با آینه و البته قدیمی این سری) است. از نظر سنسور اگر سنسور کانن R نزدیک به دوربین 5D Mark IV از خانواده DSLR ها نزدیک بود دوربین EOS RP  به 6D Mark II نزدیک است. با ISO از ۱۰۰ تا ۴۰ هزار.

نقد و بررسی کانن EOS RP

ضعف بزرگ این دوربین که در کانن EOS R هم وجود داشت، میزان کراپ ویدیو 4K بسیار زیاد است. با این حال این کراپ زیاد مدل جدیدتر را به دو دلیل می‌توان نادیده گرفت. اولا به این دلیل که قیمت مدل Canon RP نسبت به EOS R بسیار ارزان‌تر ( ۱۰۰۰ دلار) است و ثانیا به این دلیل که به شکل قابل توجهی این دوربین جدید سبک‌ و کوچک‌تر است. تصویر ویدیویی در این دوربین در کیفیت 4K در ۲۴ یا ۲۵ فریم بر ثانیه در تصویری ۸ بیتی و با نسبت تصویری 4:2:2 است. در مقابل دوربین R می‌تواند تصویری ۱۰ بیتی روی HDMI و با ۳۰ فریم برثانیه عرضه کند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

نکات مثبت دوربین EOS RP

از جمله نکات مثبت دوربین EOS RP میتوان به ویوفایندر آن اشاره کرد که دارای ۲.۳۶ میلیون نقطه الکترونیکی است. سیستم دوگانه اتوفوکوس کانن ( با قابلیت ردیابی چشم) و صفحه LCD پشتی که قابلیت چرخش و انعطاف‌پذیری خوبی دارد. ویوفایندر یا چشمی این دوربین ۰.۳۹ اینچی است و صفحه نمایش دوربین دوربین EOS RP یا مدل جدیدتر ۳ اینچی است که کمی کوچکتر از مدل R است. اما با توجه به کامپکت و سبکتر بودن دوربین می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

امکانات دیگر دوربین EOS RP

وزن دوربین EOS RP برابر است با ۴۸۵ گرم با یک SD کارت و باتری که از دوربین قدیمی‌تر  EOS R با ۶۶۰ گرم وزن، سبک‌تر است. در زمینه باتری هم دو دوربین تفاوت‌هایی دارند. دوربین جدیدتر RP از باتری مدل LP-E17 بهره می‌برد. در این دوربین دیگر خبری از تاچ بد جنجالی سری EOS R هم نیست و تاچ پد جای خود را به همان چرخ‌دهنده کلاسیک کانن داده است.

در حال حاضر عکسبرداری پشت سر هم یا Burst با سیستم اتوفوکوس مداوم به سرعت ۵ فریم برثانیه است. این سرعت چیزی نیست که مورد توجه عکاسان حرفه‌ای باشد. به همین جهت این دوربین احتمالا برای سوژه‌های در حال حرکت محدودیت‌هایی دارد. کانن گفته است که برای چنان مصارفی در حال کار روی مدلهای جدیدتری است.

با این حال این دوربین می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند دوربینی برای کل روز همراهشان داشته باشند ایده‌آل است.

قیمت دوربین EOS RP

قیمت این دوربین بر اساس برنامه کانن به شرح زیر است:

با ذکر این توضیح که در هنگام لانچ این شرکت ۲۰۰ دلار روی قیمت دوربین باندل شده با لنز کیت تخفیف می‌دهد. قیمت بدنه دوربین EOS RP  ( با گریپ و آداپتور مانت برای اتصال لنزهای دیگر کانن ) ۱۲۹۹ دلار است. قیمت بدنه دوربین EOS RP ( با گریپ و آداپتور مانت برای اتصال لنزهای دیگر کانن ) و لنز RF 24-105mm f/4 برابر است با ۲۱۹۹ دلار. قیمت بدنه دوربین EOS RP ( با گریپ و آداپتور مانت برای اتصال لنزهای دیگر کانن ) و لنز RF 24-105mm f/3.5 IS برابر است با ۱۶۹۹ دلار.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

اگر شما هم اهل فن هستی و نظری در این خصوص داری همین الان یک فنجون قهوه تو دستته اهل تکنولوژی هستی یک ایرانی هستی از پراید بدت میاد حداقل یک بار به مجتمع کامپیوتر پایتخت اومدی اعتقاد داری ۲+۲=۴ میشه از اون کلش بازها هستی اعتقاد داری اول مرغ بوده بعد تخم مرغ پیاده روی رو دوست داری اهل دل هستی جوراب رنگی رو بیشتر دوست داری نشستی همه اش رو بخونی هنوز خرید حضوری رو به آنلاین ترجیح میدی پینت بال دوست داری فکر میکنی دلار باید ۱۰۰۰ تومن باشه رنگ صورتی چرک رو درک نمی‌کنی فکر میکنی میدونی چرا ۴۲؟ فکر میکنی باحالی و خیلی عشقی نظری داری که فکر میکنی باید مطرح بشه معتقدی استیک خوشمزه تره به سیاست کاری نداری منتظری این ها تموم بشه الان داری میخندی برف و بارون رو خیلی دوست داری میدونی صدای روباه چطوریه نگاه متفاوتی به مسائل داری در خصوص موضوع این خبر یک خط برای ما بنویس ;)

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.