چرا اپل می‌گوید آیپد پرو معادل کامپیوتر شخصی است؟

چرا اپل می‌گوید آیپد پرو معادل کامپیوتر شخصی است؟

از اولین روزی که کوپرتینویی ها آیپد پرو ی خود را به عنوان جایگزینی مناسب برای کامپیوترهای شخصی معرفی کرده اند خیلی نمی‌گذرد. از همان ابتدا در تمامی تبلیغات این محصول جدید اپل اصرار داشت تا آیپد پروی ۲۰۱۸ خود را به عنوان نسل بعدی لپ تاپ ها معرفی کند. و البته مشخصات فنی آیپد پرو ی ۲۰۱۸ اپل این موضوع را تا حدی واقعی جلوه می‌دهد. ولی آیا این کانفیگ بالا برای این ادعا کفایت می‌کند؟ با بررسیی دقیق تر پی خواهیم برد که تا چه حد این ادعای اپل واقعی است.

و اما بپردازیم به پنج دلیل دلیل ارایه شده توسط اپل برای انتخاب آیپد پرو به عنوان کامپیوتر بعدی کاربران، دلیل اول ارائه شده توسط  کوپرتینویی ها و البته به عقیده ی شخصی آنها قدرت پردازش بسیار بالای این تبلت در مقایسه با رقبا می باشد و این ادعا در حالی بیان شده است تمامی کاربران و حتی طرفداران دو آتشه اپل نیز به ضعف های آیپدپرو در قیاس با یک کامپیوتر  واقف هستند. دلیل دوم  ذکر شده کاربردهای مختلف آن می باشد، برای مثال به عنوان یک اسکنر، دوربین، دفترچه یادداشت، سینما، ویرایشگر استودیو موزیک، کتاب و “یک کامپیوتر”.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

دلیل سوم اپل پرتابل بودن و یا همان “قابلیت جابجایی” آیپد پرو می‌باشد که طبیعتا راحت تر از یک کامپیوتر می‌توان آن را حمل کرد و همچنان به شبکه اینترنت نیز متصل یاقی ماند. چهارمین دلیل از دلایل پنجگانه اپل٬ راحتی در کاربری آیپد پرو ۲۰۱۸ است که نشان میدهد iOS بر روی این تبلت تا چه اندازه بهینه شده و کاربر می‌تواند به سادگی کارهای خود را بر روی این تبلت انجام دهد. اما بپردازیم به مورد آخر، به گفته کوپرتینو نشین ها این مورد آخر اپل پنسل است که باعث تمایز و بهتر شده آیپد پرو شده است. این قلم هوشمند برای ویرایش تصاویر، یادداشت برداری و کارهای این چنینی کاربرد زیادی دارد. و در پایان به ادعای اپل “شبیه یک کامیپوتر، متمایز از هر کامپیوتر”.

در تیزر تبلیغاتی که برای آیپد پرو ۲۰۱۸ منتشر شده است به وضوح مشخص است که اپل تمام تلاش خود را کرده تا بگوید این آیپد پرو جایگزینی مناسب برای کامپیوتر شخصی است. البته شکی در عالی بودن این تبلت نیست٬ دارا بودن پردازنده‌ی قدرتمند A12X به تنهایی برای این ادعا کفایت می‌کند ولی قابلیت های دیگری مانند داشتن پورت USB-C این تبلت را تبدیل به یک گزینه بسیار عالی برای حرفه‌ای ها کرده. ولی اپل برای این ادعای خود باید محدودیت ها را نیز حذف می‌کرد. زمانی که برندی ادعایی به این سنگینی می‌کند و تبلتش را جایگزینی مناسب برای کامپیوتر شخصی می‌خواند باید حداقل نیازهای یک کاربر کامپیوتر از جمله نیاز به اتصال یک حافظه جانبی از طریق درگاه USB و یا باز نگاه داشتن چندین پنجره در کنار هم را برآورده می‌کرد. نیازی که خیلی سال قبل سامسونگ در تبلت هایش برآورده کرده بود.

حال با تمام این تفاسیر٬ شما به عنوان یک کاربر حرفه‌ای٬ فکر می‌کنید این ادعای اپل تا چه حد به واقعیت نزدیک است؟

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.