گیمرهای کامپیوتر شخصی باید به‌مرور به سمت بازار تلویزیون حرکت کنند

گیمرها در CES 2020 اخبار جذاب را دریافت کردند و انواع مانیتور حرفه‌ای، تا حد زیادی آن‌ها را از نمایشگاه امسال راضی کرد.

شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری همچون ایسر، ایسوس و سامسونگ، مانیتورهای گیمینگ حرفه‌ای را در نمایشگاه CES 2020 به نمایش گذاشتند که عموما قیمت‌های بالایی هم داشتند. درواقع بسیاری از کارشناسان، قیمت بسیار بالای مانیتورهای حرفه‌ای گیمینگ را غیر منصفانه می‌دانستند. دراین‌‌میان برخی تصور می‌کنند که کاربران گیمینگ در پلتفرم کامپیوترهای شخصی، باید به‌مرور به فکر مهاجرت از مانیتور به تلویزیون باشند.

ال‌جی در خانواده‌ی تلویزیون‌های OLED خود محصولاتی در دسته‌ی CX ارائه می‌کند که کوچک‌ترین آن‌ها با ابعاد ۴۸ اینچی در بازار موجود است. ابعاد مذکور، برای دکور یک محیط بازی با کامپیوتر شخصی مناسب به‌نظر می‌رسد و می‌توان آن را در اتاق‌های بازی به‌راحتی به‌کار گرفت. تلویزیون ۴۸ اینچی سری CX کیفیت 4K HDR را به کابر ارائه کرده و از G-Sync نیز پشتیبانی می‌کند. نرخ بازسازی در این تلویزیون، ۱۲۰ هرتز بیان می‌شود و زمان پاسخ‌گویی نیز بیش از پنج ثانیه نخواهد بود. چنین قابلیت‌هایی برای یک گیمر PC کاملا مناسب و حتی عالی هستند.

گیمرهای حرفه ای

بررسی‌های اولیه‌ی تلویزیون ۴۸ اینچی ال‌جی، نشان‌دهنده‌ی ظرفیت بالای محصول کره‌ای برای گیمرها است. کاربرانی که قصد استخراج بالاترین کیفیت تصویر را از نمایشگر خود دارند، با استفاده از این تلویزیون مجهز به پنل OLED با نرخ بازسازی بالا، قطعا تجربه‌ی خوبی را رقم خواهند زد. به‌‌علاوه حتی شاید هیچ‌یک از مانیتورهای گیمینگ موجود در نمایشگاه CES، کیفیتی نزدیک به تلویزیون ۴۸ اینچی سری CX را ارائه نکنند.

ال‌جی در دموی نمایش تلویزیون خود، با رویکردی هوشمندانه از یکی از محبوب‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ به‌نام Control استفاده کرد. بازی مذکور، فضایی خاص و مبهم دارد که به‌راحتی ضعف نمایشگر را نشان می‌دهد. مانیتورهایی که از پنل LED استفاده می‌کنند،‌در بخش‌های تاریک بازی با مشکل روبه‌رو می‌شوند و آن‌ها را تاحدودی خاکستری نشان می‌دهند. درمقابل سری LG CX به‌خوبی سیاهی صحنه را نمایش می‌دهد.

روشنایی مانیتورهای Mini LED که به‌عنوان نمایشگرهای گیمینگ در نمایشگاه حاضر معرفی شدند، در مقابل تلویزیون‌های CX ال‌جی شکست نمی‌خورد. ازطرفی تلویزیون‌‌ها نیز روشنایی قابل‌قبولی را ارائه می‌دهند و در ترکیب با تاریکی و سیاهی خاصی که در بالا اشاره شد، نمایش بازی‌هایی همچون Control را جذاب می‌کند.

ال‌جی تنها نیست
سونی نیز یک تلویزیون ۴۸ اینچی OLED را به نمایشگاه CES آورده است. محصول جدید شرکت ژاپنی به‌نام Master Series A9S شاید کوچم باشد، اما این تلویزیون 4K hDR دارای بسیاری از قابلیت‌هایی است که محصولات حرفه‌ای‌تر و بزرگ‌تر برند دیده می‌شود. از میان قابلیت‌ها می‌توان به پردازش تصویر به‌کمک پردازنده‌ی X1 Ultimate اشاره کرد که تصاویری با کیفیت عالی را نسبت به رقبا ارائه می‌کند.

محصول سونی نیز مانند ال‌جی دارای قابلیت‌هایی است که قطعا کاربران متمرکز بر بازی را راضی خواهد کرد. نرخ بازسازی تصویر ۱۲۰ هرتز و زمان پاسخ‌گویی پایین مانند رقیب کره‌ای، هر کاربر گیمری را راضی خواهد کرد. البته متأسفانه محصول سونی از G-Sync یا FreeSync پشتیبانی نمی‌کند که یک نقطه ضعف محسوب می‌شود.

قیمت تلویزیون‌های ال‌جی و سونی که در بالا اشاره کردیم، هنوز کاملا مشخص نیست. باتوجه به قیمت محصولات قبلی، می‌توان آن‌ها را در بازه‌ی کمتر از دو هزار دلار تصور کرد. قیمتی که باز هم نسبت به مانیتورهای گیمینگ بسیار گران‌قیمت OLED یا Mini LED، مقرون‌به‌صرفه به‌نظر می‌رسد.

علاوه بر تلویزیون‌های بالا، محصولات متعدد دیگری هم در بازار تلویزیون‌ وجود دارند که در CES حاضر نیستند. این تلویزیون‌ها نیز توانایی رقابت با مانیتورهای گیمینگ گران‌قیمت را دارند. از میان آن‌ها می‌توان به تلویزیون ۴۳ اینچی QLED سامسونگ اشاره کرد که با نام Q60R در بازار وجود دارد و از پنل 4K HDR با پشتیبانی از FreeSync بهره می‌برد. تلویزیون سامسونگ، قیمتی بسیار پایین‌تر نسبت به رقبای مشابه دارد و ارزان‌ترین نسخه‌ی آن به قیمت ۵۹۹ دلار عرضه می‌شود. البته با خرید نسخه‌ی ارزان‌تر، کمی از کیفیت تصاویر کاسته می‌شود، اما باز هم می‌توان تلویزیون سامسونگ را رقیب خوبی برای بهترین مانیتورهای گیمینگ PC دانست.

تلویزیون‌‌هایی همچون نسخه‌ی ۴۸ اینچی از خانواده‌ی CX ال‌جی، شروعی بر رقابت احتمالی با مانیتورهای سنتی هستند. با تغییر خانواده‌ی محصولات تولیدکننده‌های تلویزیون و تلاش برای عرضه‌ی محصول با قیمت پایین‌تر و قابلیت‌های بازی بیشتر، رقابت شدیدتر هم خواهد شد.

احتمالا در طول سال جاری و نمایشگاه سال آینده‌ی CES شاهد تلویزیون‌های بیشتری با محوریت بازی خواهیم بود. به‌لطف نسل جدید کنسول‌های بازی یعنی Xbox Series X و PlayStation 5، پشتیبانی از نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتز و کیفیت 8K ممکن می‌شود. همه‌ی این قابلیت‌ها، برای گیمرهای PC هم جذاب هستند و قطعا در آینده نیاز به نمایشگرهایی با پشتیبانی از قابلیت‌های مذکور، بیشتر خواهد شد.

منبع: www.zoomit.ir

اگر شما هم اهل فن هستی و نظری در این خصوص داری همین الان یک فنجون قهوه تو دستته اهل تکنولوژی هستی یک ایرانی هستی از پراید بدت میاد حداقل یک بار به مجتمع کامپیوتر پایتخت اومدی اعتقاد داری ۲+۲=۴ میشه از اون کلش بازها هستی اعتقاد داری اول مرغ بوده بعد تخم مرغ پیاده روی رو دوست داری اهل دل هستی جوراب رنگی رو بیشتر دوست داری نشستی همه اش رو بخونی هنوز خرید حضوری رو به آنلاین ترجیح میدی پینت بال دوست داری فکر میکنی دلار باید ۱۰۰۰ تومن باشه رنگ صورتی چرک رو درک نمی‌کنی فکر میکنی میدونی چرا ۴۲؟ فکر میکنی باحالی و خیلی عشقی نظری داری که فکر میکنی باید مطرح بشه معتقدی استیک خوشمزه تره به سیاست کاری نداری منتظری این ها تموم بشه الان داری میخندی برف و بارون رو خیلی دوست داری میدونی صدای روباه چطوریه نگاه متفاوتی به مسائل داری در خصوص موضوع این خبر یک خط برای ما بنویس ;)

1 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

گیمرهای کامپیوتر شخصی