مرگ ویندوز 10 ایکس توسط مایکروسافت تایید شد

مرگ ویندوز 10 ایکس توسط مایکروسافت تایید شد

با شروع پاندمی و استفاده بیشتر کاربران از ویندوز 10 مایکروسافت تصمیم گرفته تا به‌جای کار روی ویندوز 10 ایکس قابلیت‌های اساسی آن را به ویندوز 10 بیاورد. به‌جای عرضه محصولی با نام ویندوز 10 ایکس به بازار در سال ۲۰۲۱ (همان‌طور که قصد داشتیم)، ما از آموخته‌های خود از این راه را برای سرعت بخشیدن به ادغام فناوری‌های اساسی ویندوز 10 ایکس در سایر بخش‌های ویندوز و محصولات شرکت استفاده می‌کنیم.

مایکروسافت همین حالا هم برخی قابلیت‌ها را به ویندوز 10 آورده است. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به فناوری جدید app container، بهبود تایپ صوتی و کیبورد لمسی مدرن اشاره کرد. مایکروسافت می‌گوید کماکان به توسعه بخش‌هایی از فناوری ویندوز 10 ایکس در نرم‌افزار و سخت‌افزار ادامه خواهد داد. با این‌حال احتمالاً هیچ‌گاه خبری از عرضه سرفیس نئو نخواهد بود.

ویندوز 10 ایکس قرار بود در سال ۲۰۲۱ به عنوان رقیبی برای کروم گوگل عرضه شود. مایکروسافت سال‌ها روی این نسخه از ویندوز کار کرد تا یک نسخه سبک و مدرن را عرضه کند. ویندوز RT اولین تلاش مایکروسافت روی سرفیس بود که با شکست مواجه شد. پس از آن ویندوز 10 اس نیز در سال ۲۰۱۷ به سرنوشتی مشابه دچار شد. ویندوز 10 ایکس اما پروژه‌ای بود که حداقل قابلیت‌های خوبی از آن به ویندوز 10 اضافه شد.

مایکروسافت قصد دارد یک آپدیت بزرگ ویندوز 10 را مهرماه منتشر کند. در این آپدیت رابط کاربری بیشترین تغییر را خواهد کرد و سرانجام از شر آیکن‌های قدیمی ویندوز ۹۵ خلاص خواهیم شد. مرتب کردن اپلیکیشن‌ها در چند مانیتور، اضافه کردن Xbox Auto HDR و همچنین بهبود بلوتوث از سایر تغییرات در این آپدیت خواهد بود.

منبع

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.