مایکروسافت در سال 2018 ارزشمندترین شرکت عمومی شناخته شد.

بهترین سیستم عامل

طبق آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا نهم دی ماه جاری تعداد 62 هزار و 481 سیم کارت شخصی تاکنون به دلیل سوء استفاده از این امکان شخصی برای ارسال پیامک انبوه و ایجاد مزاحمت برای مشترکان موبایل قطع شده است.

پیش از این مجید حقی معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری گفته بود: سیم‌کارت‌های شخصی که در تعداد 100 یا 200 پیامک را ارسال کنند در حکم ارسال کننده پیامک انبوه مزاحم تلقی شده و بدون نیاز به شکایت مشترکان و بدون توجه به محتوای پیامک توسط رگولاتوری قطع می شوند.

به استناد آمار رگولاتوری در حال حاضر تعداد مشترکان تلفن همراه 91 میلیون و 824 هزار و 535 نفر و ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور 111 درصد است.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

ویندوز 10 اکنون در 700 میلیون دستگاه از جمله کامپیوترهای شخصی، تبلت ها، گوشی ها و حتی کنسول ایکس باکس وان اجرا می شود. با اینکه مایکروسافت تلاش کرد با گزینه هایی از جمله به روز رسانی رایگان برخی از نسخه های قدیمی تر ویندوز، کاربران ویندوز 10 را افزایش دهد اما برای مدت ها بسیاری از کاربران همچنان به استفاده از نسخه قدیمی تر ویندوز 7 اصرار داشتند.

دستیابی به این نقطه عطف (غلبه ویندوز 10 بر 7) برای مایکروسافت موضوع مهمی به حساب می آید؛ چرا که اکنون در حدود یک سال تا پایان پشتیبانی اضافه ویندوز 7 در 14 ژانویه 2020 فاصله داریم.

مایکروسافت اما همچنان باید کسب و کارها را متقاعد کند که به جای اینکه به آپدیت های امنیتی که تا یک سال دیگر برای ویندوز 7 ارائه می شوند اکتفا کنند، ویندوز های قدیمی خود را به ویندوز 10 ارتقا دهند.  پیش از این هم کمپانی ساکن ردموند با چالش مشابهی برای انتقال از ویندوز XP به 7 از سوی کسب و کارها مواجه شده و حتی به این موضوع پرداخته بود که استفاده از ویندوز XP برای کسب و کارها می تواند تا 5 برابر هزینه بیشتری نسبت به ویندوز 7 داشته باشد. البته مایکروسافت با این فرایند ناآشنا نیست و پیش از این هم مهاجرت از ویندوز ایکس پی به ویندوز 7 را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.