سامسونگ در CES 2022 محصولات جدیدی معرفی می کند

سامسونگ در CES 2022 محصولات جدیدی معرفی می کند

شرکت سامسونگ به‌طور مرتب در کنفرانس‌های مختلف حوزه فناوری مشارکت داشته و ضمن برگزاری این رویدادها از محصولات و فناوری‌های جدید خود رونمایی می‌کند. نمایشگاه سالیانه CES که هر ساله طی ماه ژانویه در شهر لاس‌وگاس برگزار می‌شود نیز از این قاعده مستثنی نیست. نمایشگاه CES 2022 نیز از روز 5 ژانویه سال آینده (15 دی ماه) آغاز شده و بعید است که غول فناوری کره‌ای در جریان این رویداد از محصول مهمی رونمایی کند.

سامسونگ اعلام کرده که در روز 4 ژانویه (14 دی ماه) و یک روز قبل از افتتاح نمایشگاه CES 2022 از کنفرانسی تحت‌عنوان “Together for Tomorrow” میزبانی خواهد کرد. معاون ارشد رئیس و سرپرست واحد تلفن‌همراه شرکت سامسونگ در این مراسم حاضر شده و ضمن دیدار با طیف گسترده‌تری از مخاطبان، پیرامون نحوه کمک به ساخت یک سیاره پایدارتر سخنرانی خواهد کرد. همچنین وی به تعهد سامسونگ برای ارتقاء تجارب شخصی و ارتباطی کاربران و تاثیرات آن بر غنی‌سازی زندگی بشر اشاره خواهد کرد.

با این‌حال در روز 14 دی ماه شرکت سامسونگ به احتمال فراوان از اسمارت‌فون گلکسی S21 FE رونمایی خواهد کرد. این هندست احتمالا مجهز به یک نمایشگر داینامیک آمولد با نرخ نوسازی 120 هرتزی و اندازه قطری برابر با 6.4 اینچ خواهد بود. بعلاوه توان پردازشی این اسمارت‌فون از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 888 یا اگزینوس 2100 به‌همراه 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه‌داخلی تامین خواهد شد.

دوربین جلویی 32 مگاپیکسلی، پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه شامل سنسورهای 12، 12 و 8 مگاپیکسلی، باتری با ظرفیت 4370 میلی‌آمپرساعت و قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع حداقل 25 واتی سایر ویژگی‌های احتمالی گلکسی S21 FE را تشکیل می‌دهند. بعلاوه این هندست احتمالا نخستین دستگاه سامسونگی است که به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید 12 به بازار عرضه می‌شود.

شرکت اپل احتمالا با پشت سر گذاشتن سامسونگ به بزرگ‌ترین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان طی 3 ماهه چهارم سال 2021 تبدیل خواهد شد. این پیش‌بینی توسط شرکت تحلیل‌گر TrendForce و بر اساس داده‌های زنجیره تامین در زمینه مقیاس تولید گوشی‌های هوشمند ارائه شده است. به گفته تحلیل‌گران، سهم شرکت اپل از بازار اسمارت‌فون طی 3 ماهه چهارم سال جاری میلادی به 23.1 درصد خواهد رسید. انتظار می‌رود که میزان بالای تقاضا برای گوشی‌های آی‌فون طی دوره 3 ماهه تعطیلات و کنترل بهتر زنجیره تامین توسط اپل نسبت به رقبای وی به پیشتازی غول کوپرتینویی در بازار اسمارت‌فون کمک شایان‌توجهی کند.

موسسه TrendForce خاطرنشان می‌کند که با وجود برخی پیشرفت‌های به‌دست آمده، عدم اطمینان از شرایط اقتصادی و کمبود قطعات کماکان مانع از رشد فروش اسمارت‌فون‌ها خواهد شد. با این‌حال میزان تاثیرگذاری عوامل منفی بر اپل در مقایسه با سایر شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون بسیار کمتر بوده است. در 3 ماهه سوم سال 2021 شرکت اپل از 4 مدل مختلف سری آی‌فون 13 رونمایی کرد. در همین دوره 3 ماهه، میزان تولید آی‌فون با رشد 22.6 درصدی نسبت به دوره 3 ماهه قبلی به 51.5 میلیون دستگاه رسید.

منبع

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.