سامسونگ تصمیم دارد برای گسترش تولید حافظه ۷ میلیارد دلار هزینه کند

samsung

سامسونگ در نظر دارد برای گسترش خطوط تولید حافظه، ۷ میلیارد دلار هزینه کند.

همان طور که مطلع هستید این شرکت در تولید تراشه‌ی حافظه حرف اول را در جهان می زند. با این حال این کمپانی به جهت افزایش تقاضا برای تراشه‌های حافظه و همچنین تحکیم بخشیدن جایگاه خود و نیز بیشتر کردن فاصله با رقبا تصمیم دارد خطوط تولید حافظه خود را گسترش دهد. حدود یک سال پیش نیز سامسونگ، مبلغ ۸.۷ میلیارد دلار برای ساخت خطوط تولید تراشه‌ حافظه‌ی فلشNAND هزینه کرد و آن‌ها را در هواسئونگ کره‌ی جنوبی و شیان چین راه‌اندازی کرد.

بر اساس گزارشات جدید بدست آمده از کره‌ی جنوبی، این شرکت در نظر دارد خط تولید حافظه‌ی NAND در شیان چین را گسترش دهد. بر اساس این گزارش، سامسونگ این اقدام را در نتیجه‌ی افزایش تقاضای این تراشه‌ و برای تأمین نیاز مشتریان انجام می‌دهد.

افزایش تقاضا برای نیمه‌هادی‌ها سامسونگ را ملزم به گسترش و توسعه‌ی تجهیزات تولیدی کرده است تا بتواند جایگاه خود را در بازار حفظ کند و تعالی ببخشد. این شرکت ماه گذشته تصمیم گرفت یک خط تولید تراشه‌ی حافظه در کارخانه‌ی خود در پیونگ‌تک کره‌ی جنوبی راه‌اندازی کند.

اولین خط تولید تراشه در کارخانه‌ی سامسونگ در پیونگ‌تک تقریبا دو سال پیش ساخته شد که سامسونگ از سال ۲۰۱۷ از آن برای تولید نسل چهارم تراشه‌های V-NAND استفاده می‌کند.

قرار است این شرکت از اواخر ماه جاری کار ساخت و گسترش تولید را در شیان چین آغاز کند. کیم کی‌نام، رئیس بخش تجارت درآمدزای سامسونگ، قرار است به همراه جمعی از مقامات دولتی در مراسم افتتاح این پروژه شرکت داشته باشند. بر اساس گزارش‌ها، شرکت کره‌ای طی سه سال آینده ۷ میلیارد دلار برای این پروژه هزینه خواهد کرد.

مجتمع کامپیوتر پایتخت