چگونه جف بزوس تبدیل به ثروتمندترین مرد روی زمین شد؟

موسس آمازون

جفری پرستون بِیْزوس  Jeffrey Preston Bezos،  (زادهٔ ۱۲ ژانویهٔ ۱۹۶۴) کارآفرین، نیکوکار و سرمایه‌گذار آمریکاییدر زمینهٔ اینترنت، و مدیرعامل و مؤسس شرکت آمازون، بزرگترین شرکت خرده‌فروشی آنلاین در جهان است. او، با بنیانگذاری وبگاه «آمازون دات‌کام»، نقش کلیدی در زمینهٔ رشد و ارتقای تجارت الکترونیک ایفا کرده‌است بیزوس در آگوست ۲۰۱۳، واشینگتن پست را خرید.  او در تاریخ ۶ مارس ۲۰۱۸، با ۱۱۲ میلیارد دلار دارایی ثبت‌شده، به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شد.  در تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۱۸، ارزش خالص دارایی‌های او ۱۱۸٫۷ میلیارد دلار برآورد شدو گفته شده‌است که در مسیر تبدیل شدن به ثروتمندترین فرد در تاریخ معاصر است.

جف بزوس پس از فار‌غ‌التحصیلی به وال استریت رفت و در آنجا، شغل‌های مرتبط با صنایع کامپیوتری را امتحان کرد. یکی از پروژه‌های بزرگ اولیه‌ی او، طراحی و توسعه‌ی شبکه‌ای برای تجارت جهانی برای شرکت Fitel بود. نکته‌ی جالب اینکه او در آن زمان پیشنهادهایی از اینتل و بل نیز داشت. پس از آن او در بنکرز تراست (Bankers Trust) و سپس در شرکت سرمایه‌گذاری D. E. Shaw & Co مشغول به کار شد.

جف بزوس، مؤسس و مدیر اجرایی آمازون به‌عنوان ثروتمندترین مرد کره زمین روتین روزانه جالبی دارد.
وی در مصاحبه با Economic Club of Washington گفت: ۸ ساعت در شبانه‌روز می‌خوابد و صبح پرنشاط خود را با خوردن قهوه، خواندن روزنامه و صبحانه در کنار فرزندانش آغاز می‌کند.

او دوست دارد ساعت ۱۰ صبح جلسه برگزار کند و تمام تفکر خود برای برنامه‌ریزی و مدیریت را در زمان ناهار انجام می‌دهد.
وی در مصاحبه با «دیوید روبنشتاین» افزود: اگر بتوانم روزی ۳ تصمیم خوب بگیرم برایم کافی است. این سه تصمیم با کیفیت می‌تواند تحول ایجاد کند.

افرادی مانند «وارن بافِت» که در لیست ثروتمندترین‌های جهان است می‌گوید اگر سالی ۳ تصمیم خوب و مؤثر بگیرد کافی است اما جف بزوس این سه تصمیم را روزانه می‌گیرد و به همین دلیل موفق‌ترین مرد عالم با آمازون شده است.
مردم روزانه صدها تصمیم کوچک از جمله اینکه چه بخورند، چه بپوشند و … می‌گیرند. افرادی مانند زاکربرگ و اوباما را در نظر بگیرید که چه لباس‌هایی می‌پوشند.
تعداد کمی از تصمیم‌ها فوق هوشمندانه است و می‌تواند تأثیری میلیون دلاری داشته باشد و این کاری است که جف بزوس دو دهه پیش آغاز کرد و به انجام رساند و امروز ثروتمندترین مرد زمین با پشت سر گذاشتن بیل گیتس و … شده است.

مجتمع کامپیوتر پایتخت