اقدامات آمازون برای رفاه حال کارکنان مسلمان در ماه رمضان

amazon

کمپانی آمازون برای بزرگترین روز جشنواره فروش جهانی Prime Day اماده می شود و این در حالی است که بیشتر از هزار نفر از کارکنان بخش انبار این شرکت مسلمان بوده و در ماه رمضان روزه میگیرند. در همین راستا این کمپانی که یکی از بزرگترین شرکت های فروش اینترنتی جهان در آمریکا به حساب می آید، برای رفاه حال کارمندان مسلمان خود اقداماتی انجام داده است.

در آمریکا بیشتر مشاغل در ایام عید کریسمس بیشتر از روزهای دیگر تعطیل هستند و دلیل این تعطیلات این است که 90 درصد از مردم آمریکا کریسمس را جشن می گیرند و به همین دلیل معمولا شرکت ها در این روزها تعطیل می باشند. این در حالی است که امروزه ارایش مذهبی این کشور در حال تغییر بوده به طوری که در شرکت آمازون در ایالت مینسوتای شمالی، حدودا هزار کارگر مسلمان پناهجو از شرق آفریقا در حال کار هستند. کمپانی آمازون هم برای رویارویی با این تغییرات تدابیر ویژه ای اندیشیده است.
روز جشنواره جهانی فروش کمپانی آمازون و روزهای اوج کاری این شرکت ، با ماه رمضان همزمان شده که بیش از هزار نفر از کارکنان این شرکت در این ماه در طول ساعات روز، روزه میگیرند. به همین جهت این کمپانی ساعات کاری را شیف بنده کرده و برای نماز خواندن کارگران مسلمان اتاق هایی ایجاد نموده است.

دلایل اقدامات آمازون برای کارکنان مسلمان

اولین دلیل، وجود این قانون می باشد که اگر کارمند شما اعتقادات عمیق مذهبی دارد که ممکن است با ابعادی  از شغلش در تقابل باشد، شما موظف هستید شرایطی را فراهم کنید تا مشکلات نامطلوبی در روند کار به وجود نیاید.

شاید محیا کردن امکانات برای هزار کارمند، کار سختی به نظز برسد اما برای یک کمپانی بزرگ مانند آمازون که بیش از پانصد هزار کارمند دارد تعداد هزار نفر چندان رقم بزرگی به شمار نمی آید.

از سوی دیگر، در کشور آمریکا فرصت های شغلی زیادی وجود دارد و نرخ بیکاری بسیار پایین است. به همین جهت این کمپانی میداند که بهترین اقدام برای از دست ندادن کارکنانش، رفتار مناسب و اهمیت و احترام به عقاید مذهبی انهاست. در همین راستا آمازون در بیانیه ای در خصوص رفتار  درست با کارمندان گفت:
ما محل کاری امن، مناسب و مثبتی را برای کارمندان خود ایجاد می کنیم. امکاناتی شامل ارائه ساعتی 15 دلار درآمد روزانه و پاداش های قابل توجه. ما به مناسک مذهبی کارمندان خود احترام می گذاریم و امکانات و شرایط مورد نیاز را فراهم می کنیم.

مجتمع کامپیوتر پایتخت