تلاش کمپانی بی ام و برای ثبات شبکه سراسری برق آلمان

بی ام و و ثبات شبکه سراسری برق آلمان

کمپانی بی‌ام‌ و بخش عمده ی انرژی مورد نیازش را، به صورت مستقل تولید می نماید. در همین راستا این شرکت می خواهد برای ایجاد ثبات در شبکه توزیع برق آلمان از کمک کارخانه‌های دینگولفینگ و لندشات بهره ببرد.

این کمپانی خودروسازی هفته قبل از همکاری با کارخانه‌های دینگولفینگ و لندشات به عنوان بخشی از شبکه برق آلمان خبر داد. این تاسیسات با هدف ایجاد ثبات در شبکه برق با بهره گیری از انرژی سبز و پایدار،قرار است به عنوان ایستگاه‌های کنترل انرژی فعالیت نمایند.

لازم به ذکر است که کشور آلمان از بزرگترین سیستم‌های تولید انرژی سبز در اروپا برخوردار بوده و روند رو به رشدی هم پیش رو دارد. یکی از چالش های منابع انرژی تجدیدپذیر این است که آنها ممکن است با توجه به نحوه کنترل انرژی، کاملا بی‌ثبات باشند. به همین جهت برای پیشگیری از اینگونه اتفاقات لازم است که از ایستگاه‌های کنترل انرژی اینچنینی استفاده کنند.

کارخانه‌های دینگولفینگ و لندشات با همکاری دیگر سیستم‌های قابل کنترل در شبکه تولید گروه خودروسازی بی‌ ام‌ و ، قصد دارند به ثبات شبکه سراسری توزیع برق در خارج از این کارخانه‌ها کمک نمایند. انرژی متعادل‌کننده در جایگاه یک منبع انرژی تطبیق‌پذیر عمل کرده و می‌تواند برای خنثی کردن نوسان در شبکه برق به کار گرفته شود. برای یک شبکه برق وجود چنین سیستمی، ضروری است، چرا که تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر به میزان در دسترس بودن خورشید و باد وابسته می باشد ، پس تنها تا حدی می توان آن ها را کنترل نمود.

در همین راستا اپراتورهای شبکه برق با کمک  قدرت انرژی متعادل‌کننده، از تامین ثبات شبکه برق اطمینان حاصل می نمایند. این سیستم زمانی وارد عمل می شود که مازاد تولید برق وجود داشته باشد برای مثل انرژی ناشی از انرژی باد در هوای طوفانی، و همچنین زمانی که تقاضای مصرف برق در شبکه افزایش یابد. اگر فرکانس شبکه هدف پایین‌تر از ۵۰ هرتز باشد، اپراتورهای سیستم انتقال برق به کمک این انرژی متعادل‌کننده، این اختلاف مصرف را جبران می کنند.

دکتر یواخیم کولینگ، رئیس بخش خدمات انرژی بی‌ام‌و می‌گوید:

ما با استفاده از این مدل کسب‌وکار می‌توانیم به تثبیت شبکه و گسترش استفاده از انرژی برق پایدار کمک کنیم. از طریق ارتباطات هوشمند و مدیریت تولید برق، مصرف‌کنندگان و گزینه‌های ذخیره‌سازی، ما به ایجاد شبکه انرژی در آینده کمک می‌کنیم. انعطاف‌پذیری که ما ارائه می‌دهیم، روشی برای سیستم حمل‌ونقل الکتریکی بدون دی‌اکسیدکربن فراهم خواهد کرد. به خودروی الکتریکی به عنوان دستگاهی متحرک برای ذخیره انرژی فکر کنید. در نتیجه نه تنها تاسیسات ثابت ما در کارخانه‌های بی‌ام‌و به زودی برای حفظ و ثبات وارد شبکه خواهند شد، بلکه خودروی برقی نیز چنین کاری انجام می‌دهد و امیدواریم که این موضوع با رضایت مشتریان همراه باشد.

با توجه به پیشرفت فناوری خودروهای الکتریکی،پیش بینی می شود خودروهای برقی در آینده ای نه چندان دور بتوانند به عنوان منبع تولید برق،‌ در مواقع لازم به شبکه توزیع برق متصل شده و آن را به ثبات برسانند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت