گوشی های هوشمند جایگزینی برای کلید های اتومبیل

گوشی آیفون جایگزینی برای کلید های اتومبیل

سازمان کنسرسیوم اتصالات اتومبیل، که کمپانی اپل هم عضو آن است، از ارایه ی سیستمی جدید با نام Digital Key Release 1.0 خبر داد. این سیستم با پایه ریزی استاندارد های جدید به کاربران این قابلیت را می دهد تا کلید دیجیتالی اتومبیل را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنند. این فناوری میان اسمارت فون و اتومبیل اتصالی یکپارچه برقرار نموده و از هم اکنون جهت بهره گیری کمپانی هایی که در این زمینه فعالیت میکند، آماده می باشد.

علاوه بر اپل، کمپانی های بزرگ دیگری مانند آئودی، بی ام دبلیو، جنرال موتورز، هیوندای، ال جی الکترونیکس، پاناسونیک، سامسونگ و فولکس واگن همگی به عضویت این سازمان در آمده اند.

این فناوری جدید کلید دیجیتالی، مبتنی بر تکنولوژی NFC بوده و هدف آن توسعه و ارایه ی قابلیت هایی مانند قفل کردن، باز کردن قفل، روشن کردن موتور و اشتراک گذاری دسترسی به اتومبیل به کمک دستگاه های هوشمند مانند آیفون می باشد.

این سیستم از امنیت بالایی برخوردار بوده و با بهره گیری از زیرساخت Trusted Service Manager به کاربران این امکان را می دهد تا یک کلید دیجیتال در گوشی هوشمند خود داشته باشند. با توجه به میزان بالای استقبال از این سیستم، سازمان کنسرسیوم اتصالات  اتومبیل در حال حاضر توسعه ی  Digital Key 2.0 را  که استانداردهای پروتکل تشخیص هویت میان اتومبیل و دیوایس هوشمند را معین میکند نیز شروع کرده است.

لازم به ذکر است که بعضی از تولیدکنندگان اتومبیل مانند آئودی از هم اکنون ارایه ی  سرویس کلید دیجیتالی را برای مشتریان خود آغاز کرده اند و بعضی دیگر از کمپانی ها هم مانند فولکس واگن، استفاده از آن را به زودی شروع خواهند کرد.

مجتمع کامپیوتر پایتخت