اپل موزیک رقیبی جدی برای اسپاتیفای

applemusic

چندی پیش گفته می شد که اپل موزیک تا تابستان آینده اسپاتیفای را کنار خواهد زد. اینگونه نشد اما سرویس استریم آنلاین موسیقی اپل توانست در بازار آمریکا، به موفقیت بزرگی دست پیدا کند و تعداد کاربران بیشتری را در مقایسه با اسپاتیفای به خود اختصاص دهد.

تا مدتی قبل اسپاتیفای محبوبترین سرویس استریم آنلاین موسیقی در جهان محسوب می شد و کاربران، رقیب بهتری برای مقایسه و برگزیدن در این بازار نداشتند به همین جهت همگی به اسپاتیفای روی آوردند. اما در سال ۲۰۱۵ با رونمایی از اپل موزیک، یکی از بزرگترین کمپانی‌های آمریکا وارد رقابت با این شرکت شد و این موضوع روند همیشگی بازار را به کلی تغییر داد چرا که اپل قصد داشت با پیشی گرفتن از رقیب خود به برترین سرویس استریم آنلاین موسیقی تبدیل شود.

ظاهرا کمپانی اپل قصد دارد به کلی اسپاتیفای را کنار بزند، بر اساس آخرین آمار، هم اکنون بیش از ۲۰ میلیون کاربر آمریکایی از این دو سرویس استفاده می‌کنند اما تعداد کاربران اپل موزیک کمی از رقیبش بیشتر است.

امروزه که نسل جوان و مخاطبان موسیقی دیگر تمایل چندانی به خرید آلبوم‌ها نشان نمی دهند و سرویس‌های استریم آنلاین را ترجیح می‌دهند، اسپاتیفای موفق شده فاصله زیاد خود را با رقیبش حفظ کند اما لازم به ذکر است که اپل بر محبوبیت آیفون‌ها تکیه کرده و اعتقاد دارد میتواند با این روش تعداد کاربرانش را هر روزه بیشتر و بیشتر کند و تا به اینجای کار این روش در آمریکا که بزرگترین بازار موسیقی به شمار می‌رود، به موفقیت رسیده است.

بر اساس گزارشات، اسپاتیفای در حال حاضر ۷۵ میلیون کاربر دارد که حق اشتراک ماهیانه پرداخت می‌کنند و این تعداد حدودا ۱.۵ برابر کاربران اپل موزیک که ۵۰ میلیون نفر هستند، محسوب می شود.از طرفی تعداد مشترکین اسپاتیفای که از اپلیکشین رایگان و تبلیغ محور این سرویس استفاده می‌کنند به بیش از ۹۰ میلیون نفر می رسد. مشخص نیست که با عرضه ی آیفون‌های سال ۲۰۱۸ آمار کاربران این دو سرویس چه تغییری میکند اما باید دید که اپل قدرت رقابت با استیفای یا پیشی گرفتن از آن را دارد یا خیر.

مجتمع کامپیوتر پایتخت