اپل به دنبال روشی جایگزین جهت شارژ گجت در آیفون

اپل به دنبال روشی جایگزین جهت شارژ گجت در آیفون

ظاهرا اپل به دنبال روشی جدید برای شارژ گجت‌های هوشمند با قرار دادن آن روی نمایشگر گوشی بوده و در همین راستا اختراعی با نام Trought Display Wireless ثبت کرده است. سیستم جدید شارژ اپل به یک دستگاه الکترونیکی مانند آیفون یا آیپد اشاره دارد که می‌تواند گجت‌های دیگر را از طریق قرار دادن روی نمایشگر خود شارژ کند.

به عبارت دیگر هدف این فناوری تبدیل صفحه‌نمایش به وسیله‌ای برای شارژ معکوس بودن و یک دستگاه الکترونیکی شخصی مثل تبلت یا گوشی هوشمند می‌تواند گجت‌هایی مانند قلم نوری را از طریق نمایشگر دستگاه به صورت بی‌سیم شارژ کند. این پد شارژ می‌تواند در قسمت خاصی از نمایشگر تعبیه شود تا مشکلی در دید کاربر ایجاد نکند.

البته در بخش توضیحات این پتنت آمده که بخشی از صفحه‌نمایش که برای شارژ اختصاص داده شده شفاف است و بنابراین در آن قسمت نمایشگری وجود ندارد. به عبارت دیگر فضای پد شارژ بخشی از نمایشگر را اشغال می‌کند. در تصاویر هم آمده که سیم پیچ شارژ درست زیر صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد.

به هر حال، این فناوری می‌تواند به‌خصوص برای شارژ اپل واچ، ایرپادز یا قلم لمسی اپل با قرار دادن آن‌ها بر روی صفحه‌نمایش آیفون یا آیپد بسیار کاربردی و جالب باشد. از این نوآوری می‌توان در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها که نمایشگر بزرگ‌تری دارند استفاده کرد تا امکان شارژ قلم یا لوازم جانبی دیگر به صورت بی‌سیم در جلوی دیوایس‌ها وجود داشته باشد.

در ادامه‌ توضیحات این پتنت آمده که این پیکربندی می‌تواند شامل تبلت یا گوشی هوشمندی باشد که به گونه‌ای پیکربندی شده که قلم یا لوازم جانبی دیگر به صورت بی‌سیم روی نمایشگر دستگاه الکترونیکی شخصی شارژ شود.

پیش از این هم اپل در نو‌آوری‌های خود به فکر کاربران عینکی افتاده بود و در یکی از پتنت‌هایی که به نام خود ثبت کرده روی نمایشگری برای تصحیح دید کاربران عینکی کار می‌کند. این فناوری به وسیله‌ای به نام عینک حریم خصوصی اشاره دارد که فقط کاربران چنین عینکی قادر خواهند بود تا محتوای روی صفحه‌نمایش را تماشا کنند. به همین خاطر افرادی که در مجاورت نمایشگر گوشی حضور دارند نمی‌توانند نگاه مخفیانه به محتوای نمایشگر داشته باشند.

شایان ذکر است که ممکن است این پتنت‌ها به محصول واقعی و نهایی تبدیل نشوند، اما ثبت چنین نوآوری‌هایی نشان از تلاش غول‌های فناوری برای جلب رضایت هر چه بیشتر کاربران خبر می‌دهد. به نظر می‌رسد که در روز‌های آینده در مورد این پتنت‌ اخبار بیشتری منتشر خواهد شد.

منبع

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.