آیفون امکان تشخیص بو را در اپل واچ جدید قرار می‌دهد

تصور کنید گجت پوشیدنی در اختیار داشته باشید که هر بویی را تشخیص دهد و در صورت خطر به شما هشدار دهد! هرچه زمان به پیش می‌رود امکان دسترسی به چنین گجت‌هایی بیشتر می‌شود. تکنولوژی در هر لحظه بر روند زندگی ما تاثیر می‌گذارد و زندگی ما را بسیار آسانتر از گذشته کرده است. حال کمپانی همیشه پیشگام اپل راه جدیدی پیدا کرده تا ویژگی تشخیص بو را به گجت های بعدی خود اضافه کند و بار دیگر قسمت دیگری از زندگی انسان را متحول کند. بر اساس پتنت جدید اپل، به نظر می‌رسد که آیفون 11 یا اپل واچ 5 بتوانند هوای اطراف کاربر را بررسی کرده و حتی بوی بد بدن او را تشخیص دهند!

این پتنت جدید اپل توسط وبسایت Cult of Mac منتشر شده و به توصیف سیستمی می‌پردازد که با کمک سنسور‌ های مخصوصی قادر است ترکیبات شیمیایی موجود در هوای اطراف را تشخیص دهد. بدین ترتیب سیستم یاد شده می‌تواند در صورت تشخیص هر بوی زننده یا مضر، به کاربر هشدار دهد و او را از این مطلب آگاه کند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

اپل واچ

روش کار پتنت جدید اپل با نام حساسیت محیطی

روش و سیستم تشریح شده در پتنت جدید اپل، حساسیت محیطی(Environmental Sensing) نام دارد و هنوز مشخص نیست که در کدامیک از گجت های جدید اپل بکار خواهد رفت. با این وجود احتمالاً آیفون 11 یا اپل واچ 5 می توانند هوای پیرامونشان را نظارت کرده و در صورت تشخیص آلودگی یا سموم دیگر در هوا، به کاربر هشدار دهند. این تکنولوزی مانند یک آشکارساز مونوکسید کربن یا ردیاب آلودگی هوا و بعنوان یک گجت پوشیدنی کاربرد دارد که به حفظ امنیت کاربر کمک می کند.

گجت جدید اپل می‌تواند بوی بد بدن کاربر را تشخیص دهد

شاید یکی از جالبترین کاربرد‌ های این سیستم، قابلیت تشخیص بو باشد. بدین ترتیب کاربر می‌تواند هر لحظه از بوی بد خود باخبر شود. این سیستم می‌تواند یک ویژگی جالب و منحصر به فرد برای پوشیدنی‌ های هوشمند به خصوص اپل واچ 5 باشد. مثلاً کاربر پس از هر فعالیت بدنی یا ورزشی، با بررسی بوی بدن می‌تواند برای گرفتن یا نگرفتن دوش تصمیم بگیرد. یا کاربر قبل از یک قرار مهم می‌تواند بوی دهان خود را بسنجد و در صورت بد بودن بوی دهان، فکری برای آن کند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

اگر شما هم اهل فن هستی و نظری در این خصوص داری همین الان یک فنجون قهوه تو دستته اهل تکنولوژی هستی یک ایرانی هستی از پراید بدت میاد حداقل یک بار به مجتمع کامپیوتر پایتخت اومدی اعتقاد داری ۲+۲=۴ میشه از اون کلش بازها هستی اعتقاد داری اول مرغ بوده بعد تخم مرغ پیاده روی رو دوست داری اهل دل هستی جوراب رنگی رو بیشتر دوست داری نشستی همه اش رو بخونی هنوز خرید حضوری رو به آنلاین ترجیح میدی پینت بال دوست داری فکر میکنی دلار باید ۱۰۰۰ تومن باشه رنگ صورتی چرک رو درک نمی‌کنی فکر میکنی میدونی چرا ۴۲؟ فکر میکنی باحالی و خیلی عشقی نظری داری که فکر میکنی باید مطرح بشه معتقدی استیک خوشمزه تره به سیاست کاری نداری منتظری این ها تموم بشه الان داری میخندی برف و بارون رو خیلی دوست داری میدونی صدای روباه چطوریه نگاه متفاوتی به مسائل داری در خصوص موضوع این خبر یک خط برای ما بنویس ;)

5 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.