احراز هویت کاربران بومی در پیام‌رسان‌های ایرانی

احراز هویت

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد: سامانه شاهکار (شبکه احراز هویت کاربران ایرانی) سامانه‌ای برای احراز هویت کاربران در فضای اینترنتی است که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه‌اندازی شده است. وی هدف از راه‌اندازی و پیاده‌سازی این سامانه را احراز هویت کاربران در فضای مجازی عنوان کرد.

وی گفت: با ارائه مجوز سامانه شاهکار به اپلیکیشن‌ها و پیام‌رسان‌های بومی، این سرویس‌دهندگان می‌توانند برای ارائه سرویس اصالت هویت کاربران را تایید کنند. ناظمی ادامه داد: به این معنی که شماره‌های تلفنی که از این اپلیکیشن‌ها و پیام‌رسان‌های بومی استفاده می‌کنند باید مورد تایید واقع شوند. به‌عنوان مثال کاربری که می‌خواهد پرداخت قبض از طریق اپلیکیشن انجام دهد باید احراز هویت شود تا کد ملی و شماره موبایل آن مورد تایید سامانه شاهکار قرار گیرد. وی گفت: در این سامانه شماره کاربری که از اپلیکیشن‌های بومی و پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کنند با کد ملی وی مطابقت داده می‌شود و در صورتی که اطلاعات وی یکسان بود امکان استفاده از خدمات را خواهد داشت.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

وی اجرای این طرح را در جهت جلوگیری از تخلفات و کلاهبرداری در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: در مرحله نخست این سیستم به ۱۰ اپلیکیشن برتر و دو پیام‌رسان بومی اختصاص داده می‌شود، اما تا سال آینده امکان اتصال به سامانه شاهکار برای تمام اپلیکیشن‌ها و پیام‌رسان‌های بومی ممکن می‌شود تا شاهد جلوگیری از کلاهبرداری و تخلف در جابه‌جایی و نقل و انتقال پول، خدمات پرداخت و خرید و فروش اینترنتی و نیز پرداخت قبوض از طریق این اپلیکیشن‌ها باشیم.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.