قابلیت Tap to Pay اپل معرفی شد

قابلیت Tap to Pay اپل معرفی شد

اپل سال ۲۰۲۰ استارت‌آپ پرداخت موبایلی Mobeewave را خریداری کرد. حالا نتیجه این خرید در قابلیت جدید Tap to Pay برای آیفون اضافه شده است. اپل این قابلیت را به شکل یک آپدیت به‌زودی برای آیفون XS یا جدیدتر عرضه می‌کند. به این ترتیب می‌توانید از آیفون خود به عنوان یک کارت‌خوان سیار یا پذیرنده پرداخت‌های موبایلی دیجیتال با Apple Pay و حتی Google Play استفاده کنید.

این قابلیت البته هنوز برای همه کاربران عرضه نشده اما API آن در نسخه دوم آزمایشی iOS 15.4 اضافه شده است. ظاهراً صرفاً یک تراشه NFC برای این ویژگی کافی نیست. به این ترتیب کاربران آیفون6، 7، 8 و حتی آیفون X از این قابلیت بی‌بهره خواهند ماند. به گفته اپل این قابلیت کاملاً ایمن است و اپل نمی‌داند شما چه چیزی را از چه کسی خریداری کرده و یا به چه کسی می‌فروشید.

قابلیت Tap to Pay همچنین نیازمند هماهنگی با سیستم پرداخت و بانک مرکزی کشورهاست؛ چرا که از همان پلتفرم Apple Pay استفاده می‌کند. به این ترتیب حتماً حدس زده‌اید که نمی‌توانید از این قابلیت در ایران استفاده کنید. حتی در آمریکا هم فروشگاه‌های بزرگ و کوچک باید پشتیبانی از این سیستم را اضافه کنند.

با این‌حال این قابلیت خصوصاً برای کسب‌وکارهای کوچک بسیار مفید است. تصور کنید که پیک‌های موتوری دیگر نیازی به حمل یک کارتخوان سیار نخواهند داشت. همچنین می‌توانید برای خرید و فروش‌های خرد خود نیز به راحتی از این قابلیت استفاده کنید. مانند همیشه اپل تمرکز زیادی هم روی امنیت این سیستم دارد. به این ترتیب می‌توانید از این بابت هم خاطر جمع باشید.

از آن‌جا که این قابلیت تنها برای آیفون معرفی شده، احتمالاً اپل واچ فاقد سخت‌افزار لازم برای انجام تراکنش‌ها به عنوان پذیرنده است. اما حدس می‌زنیم کماکان بتوانید با استفاده از اپل واچ خود پرداخت‌ها را به عنوان خریدار با Tap to Pay اپل انجام دهید.

منبع

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.