اولین تلفن همراه بر بستر بلاکچین

اولین تلفن همراه بر بستر بلاکچین توسط شرکت سیرین لبز معرفی شد.

فینی اولین تلفن همراه بر بستر بلاکچین از استارت آپ سیرین

در سال های اخیر همزمان با رشد چشمگیر کاربرد رمز ارزها و استقبال عمومی از ارز های دیجیتال تمامی برندهای مطرح جهانی را بر آن داشته تا در حوزه بلاکچین و دیجیتال کارنسی ها ورود کنند. این موضوع تاجایی پیش رفته که عده‌ی زیادی از مهندسین شاغل در سیلیکون ولی نیز به صنعت بلاک چین کوچ کرده اند. از میان تمامی این شرکت ها٬ شرکت چینی هوآوی که در سال های اخیر رشد بسیار چشمگیری داشته است و با ارائه مدل های قابل رقابت در بازار٬ بعد از سامسونگ و اپل تبدیل به سومین شرکت ابر قدرت در زمینه تولید تلفن های همراه شده است٬ قصد پیشتازی را میان دو رقیب دیگر خود دارد و با شروع مذاکراتی با شرکت Sirin Labs قصد تولید تلفن همراهی مبتنی بر بلاکچین دارد. شرکت Huawei و Sirin Labs از چندی پیش همکاری خود را آغاز کرده اند و در تلاشند تا با توسعه سیستم عامل شرکت سیرین برای هوآوی٬ که بر بستر بلاکچین می باشد این مهم را محقق سازند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

و اما سیرین لبز (Sirin Labs) چیست؟

سیرین لبز یا همان Sirin Labs استارت آپی است که در حوزه بلاکچین فعالیت های بسیار خوبی داشته و برای اولین بار اقدام به تولید سیستم عاملی برای تلفن های همراه کرده است که بر بستر بلاکچین طراحی شده. این سیستم عامل طوری طراحی شده است که امنیت ۱۰۰٪ را برای کاربران فراهم کند و دارای قابلیت های بسیار گسترده ای برای ذخیره سازی٬ تبدیل و تبادل ارزهای دیجیتال می‌باشد. این سیستم عامل ۲ روز دیگر از تاریخ انتشار این مقاله برای اولین بار بر روی گوشی اختصاصی شرکت سیرین تحت عنوان فینی (FINNEY) به بازار عرضه خواهد شد. شرکت سیرین لبز همچنین توکنی تحت عنوان SRN را نیز معرفی کرده است٬ این توکن اساس اکوسیستم سیرین می‌باشد. این اکوسیستم متشکل است از سیستم عامل سیرین٬ تلفن همراه شرکت سیرین لبز تحت عنوان فینی (FINNEY)٬ فروشگاه برنامه های کاربردی غیر متمرکز سیرین (DApp) و فروشگاه های آجر و ملاتی سیرین (فروشگاههای فیزیکیی که SRN را میپذیرند).

حال بپردازیم به گوشی FINNEY از شرکت سیرین لبز که گوی سبقت را از هوآوی هم ربوده.

این گوشی با طراحی بسیار زیبا٬ قدرتمند و بلاکچین گونه خود دل هر بیننده ای را می‌رباید. اگر بخواهیم نگاهی فنی به تلفن همراه فینی بیاندازیم باید بگویم که این گوشی از نظرف امکانات چیزی کم از گوشی های امروزی ندارد و شرکت سیرین فقط به امنیت و هدف اصلی خود که تبادل ارزهای دیجیتال با این گوشی بوده نپرداخته است. فینی با یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوبین سلفی ۸ مگاپیکسلی عرضه شده است. فینی دارای یک صفحه نمایش ۶ اینچی با تناسب ۱۸:۹ و یک ناچ در بالای آن می‌باشد. این گوشی هوشمند بلاکچینی دارای ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی است و علاوه بر آن دارای یک شیار برا اضافه کردن کارت حافظه SD نیز هست.

مشخصات سیستم عامل دوست داشتنی فینی٬ اولین تلفن همراه بر بستر بلاکچین چیست؟

مهمترین شاخصه این سیستم عامل مجهز بودن به کیف پول ذخیره سازی سرد (Built-in Cold Storage) و سرویس تبدیل توکن است. علاوه بر این دو مورد باید به گویم که این سیستم عامل دارای سرویسی تحت عنوان (Learn & Earn Incentivized Education) می‌باشد که به شما کمک می‌کند راحت تر و با دانش بیشتری وارد دنیای ارزهای دیجیتال شوید. شرکت سیرین فعالیت های بسیار گسترده تری نیز در زمینه توسعه توکن خود کرده و اعلام کرده با هر فروشگاه فیزیکی و یا آنلاینی که تمایل به پذیرش توکن SRN داشته باشد وارد مذاکره خواهد شد. هدف از این اقدام سیرین کاربردی کردن توکن خود و در نتیجه افزایش ارزش آن است که باید بگویم شخصا با اکوسیستمی که هم اکنون راه اندازی کرده است آینده‌ی بسیار موفقی را برای آن پیشبینی میکنم.

نوبتی هم که باشد نوبت بحث در خصوص امنیت این تلفن همراه بسیار گران قیمت است.

البته این تلفن همراه قیمتی معال ۹۹۹ دلار دارد ولی منظورم از بسیار گران قیمت ارزش پولی است که درون آن ذخیره خواهد شد. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که کدام آدم عاقلی تمام سرمایه زندگیش را درون یک گوشی موبایل که هر لحظه امکان دزیده شدن٬ شکستن٬ خراب شدن و غیره را دارد میگذارد؟ بله تمام این سوالات چالش هایی بوده که شرکت سیرین قبل از شروع به سرمایه گذاری آنها را حل کرده است. اما چطور؟

اول از همه این تلفن همراه دلربا مجهز به سیستم IPS مبتنی بر رفتار یا همان سیستم پیشگیری از نفوذ مبتنی بر رفتار می‌باشد. بعد از آن هم باید بدانید فینی مجهز به سیستم غیر قابل دستکاری بودن کامل بر پایه زنجیره بلوکی یا همان Blockchain based, full tampering proof می‌باشد. روی بدنه این تلفن همراه یک دکمه فیزکی امنیتی طراحی شده و تمامی تماس های بر بسترVoIP آن٬ ایمیل ها و پیامک های آن به صورت کد شده و کاملا امن انجام می‌پذیرد و در نهایت قفل فینی مجهز به سیستم احراز هویت سه مرحله ای می‌باشد. این قول امنیتی٬ برای باز کردن قفل خودش باید ترکیب اثر انگشت٬ پترن صفحه و رفتارتان را بررسی کند و اگر شما را شناسایی کرد دیتا را در دسترس قرار می‌دهد. پس اگر آن را گم کردید جای نگرانی چندانی نیست٬ فقط حدودا ۱۰۰۰ دلار و کمی وقت و اعصابتان را خرج کرده اید!

برگردیم به برنامه هوآوی

و اما برنامه های هوآوی که فکر کنم با توضیحات بالا٬ جذابیتش را از دست داده باشد٬ ولی نه! صبر کنید. با اینکه سیرین لبز اعلام کرده که مذاکرات نمایندگان دو شرکت در خصوص امکان همکاری هنوز به نتیجه ای نرسیده است٬ هوآوی بیان کرده که در صورتی که مذاکرات با موفقیت پیش رود٬ این شرکت نیز تلفن همراه خود را که به طور یکپارچه می‌تواند برنامه های بلاکچین را توسعه دهد را تولید و روانه بازار خواهد کرد. این یک اقدامی اولیه است و اگر موفقیت آمیز پیش برود٬ به هوآوی کمک می‌کند تا جایگاه ویژه ای بین سه تولید کنند برتر تلفن همراه جهان پیدا کند.

دو شرکت هوآوی و سیرین مذاکرات بسیاری را با هم داشته اند ولی تا کنون اطلاعاتی دقیقی از این مذاکرات منتشر نکرده اند ولی هوآوی اعلام کرده گوشی جدید خود را با دو سیستم عامل اندروید و سیرین منتشر خواهد کرد تا کاربران بتوانند بر روی این گوشی از هر دو سیستم عامل استفاده کنند و در واقع کاربری دو گانه ای را برای آن در نظر گرفته است.

در نهایت نگاهی به سیرین مشخص می‌کند که این استارت آپ بسیار قدرتمند٬ برنامه ریزی شده و دقیق قدم در این راه برداشته و همین اولین بودن به این شرکت کمک خواهد کرد تا رشدی بسیار چشمگیر داشته باشد و شخصا آینده‌ی خوبی را برای توکن SRN پیشبینی میکنم.

لطفا شما متخصصان حوزه ارزهای دیجیتال نیز نظرات خود را در خصوص شرکت سیرین بیان کنید.

مجتمع کامپیوتر پایتخت

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.