تم پویا اندروید 12 در راه گوشی های بیشتر

تم پویا اندروید 12 در راه گوشی های بیشتر

بزرگ‌ترین تغییر اندروید ۱۲ نسبت به نسل قبلی، استفاده از زبان طراحی جدید Material You است. در این رابط کاربری با ویجت‌های درشت‌تر، منوی تنظیمات سریع متفاوت و البته قابلیت تم پویا مواجه هستیم. به این ترتیب که سیستم عامل، رنگ‌های اصلی را از تصویر پس‌زمینه گوشی دریافت کرده و المان‌های رابط کاربری از جمله ویجت‌ها و آیکن‌ها را با آن هماهنگ می‌کند. این قابلیت فعلاً منحصر به گوشی‌های پیکسل است. اما حالا گوگل تأیید کرده که تم پویا اندروید ۱۲ به سایر گوشی‌ها نیز می‌آید.

سامسونگ، شیائومی، اوپو، وان‌پلاس، ویوو، ریلمی و تکنو از سازندگانی هستند که این قابلیت را به گوشی‌های آینده خود می‌آورند. گوگل تصویر بالا را به عنوان نمونه رابط کاربری جیمیل در گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت منتشر کرده است. با این‌حال هنوز برنامه زمانی خاصی برای انتشار این آپدیت وجود ندارد.

مدیر محصول اندروید Rohan Shah می‌گوید گوگل در حال کار با شرکای سخت‌افزاری بیشتری برای اضافه کردن این قابلیت به اکوسیستم اندروید است. گوگل می‌خواهد مطمئن شود APIهای اصلی طراحی اندروید مثل رنگ‌های پویا در تمام گوشی‌های با اندروید ۱۲ به‌صورت هماهنگ و یکسان کار می‌کند. اخیراً گزارشی از AndroidPolice منتشر شده که ادعا می‌کند گوگل قصد دارد قابلیت تم پویا اندروید ۱۲ را برای تمامی گوشی‌هایی که با این نسخه اندروید عرضه می‌شوند، اجباری کند.

به این ترتیب با این‌که سازندگان گوشی آزادی زیادی در شخصی‌سازی رابط کاربری اندروید دارند، استفاده از این قابلیت اجباری خواهد شد. به نظر گوگل می‌خواهد تاحدی سخت‌گیری‌ها را بیشتر کرده تا طراحی رابط کاربری در گوشی‌های مختلف اندرویدی حداقل تا حدی با یکدیگر یکسان و هماهنگ باشد. البته سامسونگ همین حالا هم قابلیت تم پویا را برای برخی المان‌های رابط کاربری One UI 4 فعال کرده است. با این‌حال با فعال شدن کامل API آن، اپلیکیشن‌هایی مثل جیمیل، یوتیوب و … به‌صورت خودکار از رنگ‌های تطبیقی استفاده خواهند کرد.

منبع

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.