گوشی گیمینگ لنوو Halo بزودی معرفی می شود

گوشی گیمینگ لنوو Halo بزودی معرفی می شود

دسترسی به گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 (با شناسه SM8450) در بازار امری دشوار است. با این‌حال اکنون اخباری در رابطه با عرضه اسمارت‌فون‌های مجهز به یک تراشه سریع‌تر با نام اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پلاس (با شناسه SM8475) منتشر شده است. در این میان یک خبرچین مشهور با نام ایوان بلاس، جزئیات مربوط به اسمارت‌فون لنوو Halo را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است. این هندست احتمالا یکی از نخستین دستگاه‌های مجهز به تراشه جدید به‌شمار خواهد رفت.

شایعات اخیرا منتشر شده نشان می‌دهند که کمپانی کوالکام به‌دنبال واگذاری بخشی از تولید تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 به شرکت تایوانی TSMC است. تراشه جدید یک مدل ارتقایافته میان فصلی برای اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 محسوب می‌شود. برتری تراشه Dimensity 9000 مدیاتک نسبت به مدل‌های پرچم‌دار اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 کوالکام و اگزینوس 2200 سامسونگ در بنچمارک گیک‌بنچ با وجود استفاده از سخت‌افزار مشابه در بخش CPU نویدبخش ارتقاء عملکرد پرچم‌داران قابل عرضه در اوایل سال 2022 است.

بایستی توجه داشت که لنوو Halo جانشین مدل Legion Duel 2 (با اسم رمز Diablo) به‌شمار نمی‌رود. با این‌حال هندست جدید کماکان از کلیه ویژگی‌های یک گوشی گیمینگ برخوردار است. این اسمارت‌فون علاوه بر به‌کارگیری یک تراشه فوق‌العاده قدرتمند به‌همراه یک نمایشگر سریع، باتری غول‌پیکر با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع و امکانات نه‌چندان فراوان در بخش دوربین روانه بازار خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد که لنوو Halo از یک نمایشگر 6.67 اینچی با پنل P-OLED ساخت شرکت ال‌جی، رزولوشن +1080p، نرخ نوسازی 144 هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی 300 هرتزی عرضه می‌شود. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این هندست لنوو درون حفره کروی‌شکل تعبیه شده روی نمایشگر قرار دارد. این موضوع بدان معناست که از دوربین پاپ‌آپ جانبی مشابه با نمونه به‌کارگیری شده در مدل Legion خبری نخواهد بود. در نتیجه هندست جدید احتمالا به‌عنوان یک پرچم‌دار عمومی و نه یک گوشی گیمینگ به بازار عرضه خواهد شد.

به هرحال پنل پشتی لنوو Halo از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 13 مگاپیکسلی و سنسور کمکی 2 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. مدل‌های لنوو Legion Duel 2 و لنوو Legion Duel 2 Pro مجهز به دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی (با سنسور بزرگ 1/1.32 اینچی) و یک ماژول فوق‌عریض 16 مگاپیکسلی هستند. بنابراین به سختی می‌توان لنوو Halo را به‌عنوان یک اسمارت‌فون دوربین‌محور قلمداد کرد. اما بار دیگر بایستی یادآوری کرد که طراحی محافظه‌کارانه این هندست نشان می‌دهد که ما با یک مدل گیمینگ سروکار نداریم.

ضخامت این گوشی کمتر از 8 میلی‌متر بوده و انرژی مورد نیاز آن از طریق یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود. برای مقایسه جالب است بدانید که لنوو Legion Duel 2 و لنوو Legion Duel 2 Pro دارای ضخامت 9.9 میلی‌متری و باتری 5500 میلی‌آمپرساعتی هستند. لنوو Halo از فناوری شارژ 68 واتی پشتیبانی خواهد کرد؛ اگرچه سرعت شارژ باتری احتمالا در ورژن‌های چینی و جهانی گوشی با یکدیگر متفاوت خواهند بود.

منبع

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.