مدل جدید شیائومی 12 پرو با پردازنده قوی تر معرفی می شود

مدل جدید شیائومی 12 پرو با پردازنده قوی تر معرفی می شود

رونمایی کوالکام از 2 تراشه پرچم‌دار در هر سال به یک سنت برای این شرکت تبدیل شده است. هر سال ابتدا یک پلتفرم جدید معرفی شده و پس از گذشت مدت تقریبا 6 ماه، ورژن اورکلاک شده آن روانه بازار می‌شود. هسته‌های پردازشی در مدل اورکلاک شده با فرکانس بالاتری فعالیت می‌کنند.

بر اساس شایعات، کمپانی کوالکام در صدد عرضه ورژن جدید تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 طی سال جاری است. اما تفاوت اصلی این مدل با نسخه قبلی، استفاده از فرآیند تولید 4 نانومتری کمپانی TSMC خواهد بود.

در حال حاضر اطلاعات موجود نشان می‌دهند که پلتفرم جدید کوالکام در گوشی گیمینگ آینده لنوو Halo به‌کارگیری خواهد شد. همچنین به‌نظر می‌رسد که شیائومی در تلاش است تا پلتفرم سخت‌افزاری جدید را دریافت کند و در همین راستا اکنون کمپانی سرگرم تست یک اسمارت‌فون مجهز به تراشه جدید است. دستگاه جدید دارای اسم رمز L2s بوده و بر پایه مدل پرچم‌دار شیائومی 12 پرو طراحی شده است.

بر اساس شایعات، دلیل عرضه ورژن ارتقایافته تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 طی سال جاری این است که ورژن کنونی این تراشه پیشرفته با استفاده از فرآیند 4 نانومتری کمپانی سامسونگ تولید می‌شود. فناوری غول کره‌ای به لحاظ بهره‌وری انرژی و سطح تکامل از استانداردهای فناوری 4 نانومتری TSMC عقب‌تر است. با توجه به تشدید فضای رقابت در بازار تراشه، کوالکام به یک محصول توانمندتر احتیاج دارد. به همین دلیل ورژن جدید تراشه اسنپ‌دراگون توسط کمپانی تایوانی TSMC تولید خواهد شد.

منبع

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.