pixel2017

گوشی جدید گوگل چگونه است؟

با اینکه چند ماهی بیشتر تا معرفی رسمی نسل جدید گوشی‌ پیکسل کمپانی گوگل باقی نمانده، اما وبسایتAndroid Police تصاویری از ظاهر احتمالی این اسمارت‌فون را منتشر کرده است. این وبسایت سابقه روشنی در انتشار تصاویر لو رفته از گوشی‌ها از جمله نکسوس و پیکسل XL را در کارنامه اش دارد اما باز هم احتمال متفاوت بودن ظاهر محصول نهایی با این تصاویر منتشر شده از Pixel XL 2017 وجود دارد. البته ممکن است نام این اسمارت‌فون به Pixel 2 XL هم تغییر کرده باشد. حالا اگر این تصاویر واقعی باشند، به‌این نتیجه می‌رسیم که گوگل در بخش صفحه نمایش، به‌دنبال رقابت با شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی است.

حاشیه‌های اطراف نمایشگر اولد پیکسل جدید نسبت مدل فعلی کاهش پیدا کرده‌اند و موجب شده ظاهر گوشی نسبت قبل کشیده‌تر و باریک‌تر شود. البته شباهت این گوشی به گلکسی اس8 سامسونگ را هم نباید نادیده گرفت چون که لبه‌های نمایشگر این دستگاه هم به‌صورت خمیده طراحی شده‌اند. گفته‌ می‌شود شرکت ال‌جی وظیفه ساخت نمایشگر و بدنه‌ی پیکسل 2017 را بر عهده دارد و برخلاف پیکسل‌های 2016، شرکت اچ‌تی‌سی در تولید این گوشی دخالتی ندارد.

اما ظاهر کلی این گوشی نسبت به مدل فعلی پیکسل تفاوت زیادی ندارد و از آنجایی که گوگل شخصا مسئولیت طراحی این گوشی‌ها را برعهده دارد، این مسئله کاملا طبیعی و قابل درک است. حسگر اثر انگشت نیز همچنان در پشت گوشی قرار دارد البته کمی سایز آن کوچکتر شده و کاملا درون بدنه‌ی آلومینیومی قرار گرفته است.نکته قابل توجه دیگر این است که در پشت دستگاه هم لنز دوربین است که نسبت به مدل فعلی با افزایش سایز همراه شده است. استفاده از یک لنز نشان می‌دهد با اینکه ال‌جی مسئولیت ساخت این گوشی را برعهده دارد اما ظاهرا گوگل از خیر دوربین‌های دوتایی گذشته است. یکی از دلایل محبوبیت گوشی‌های پیکسل امروزی، داشتن دوربین‌های دوتایی است، به‌همین دلیل در صورت استفاده از یک لنز در پیکسل 2017، احتمالا شاهد یکی از اشتباهات بزرگ گوگل در یکی دوسال اخیر خواهیم بود.

اما این تصویر هنوز هم بسیاری از سوالات طرفداران را بی‌پاسخ گذاشته است. آیا پیکسل جدید ضدآب خواهد بود؟ آیا از شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد؟ مشخصات فنی و تنوع رنگ پیکسل 2017 چگونه خواهد بود؟ اگر گوگل برنامه زمانی سال گذشته را دنبال کند، به‌احتمال زیاد اکتبر امسال شاهد رونمایی از نسل جدید پیکسل خواهیم بود.

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.