وی‌چت حساب های کاربری اش به یک میلیارد رسید !

WeChat-1

وی‌چت که یکی از اپلیکیشن های پیام رسان محبوب به حساب می آید ، در حال حاضر دارای یک میلیارد حساب کاربری می باشد.

به گزارش مجتمع کامپیوتر پایتخت ، وی‌چت در چین به عنوان محبوب ترین اپلیکیشن پیام رسان شناخته می شود و براساس گزارش فایننشال تایمز، تعداد حساب‌های کاربری وی‌چت، پلتفرم شبکه‌ی اجتماعی چین که در بخش های مختلفی همچون چت کردن با دوستان و رزرو هتل و حتی انجام پرداخت‌های موبایل کاربرد دارد، به یک میلیارد رسیده است. البته این رقم نشانگر تعداد کاربران در این اپلیکیشن نیست بلکه تنها نشان دهنده حساب های کاربری آن می باشد. زیرا هر کاربر می تواند با چند حساب کاربری جداگانه در این اپلیکیشن فعالیت کند.

گفتنی است که بخش عمده افزایش حساب های کاربری در این برنامه در منطقه های جنوب شرق آسیا، اروپا و ایالات متحده صورت گرفته است و حتی افراد چینی که در خارج از کشور زندگی می کنند برای برقراری ارتباط از همین اپلیکیشن استفاده می نمایند.

به گزارش وی‌چت در ماه سپتامبر، تعداد حساب های کاربری این اپلیکیشن سالانه ۱۵.۸ درصد افزایش می یابد. همچنین این پیام رسان محبوب روزانه دارای ۹۰۲ میلیون کاربر بوده و حدود ۳۸ میلیارد پیام در روز از  این طریق ارسال می شود. گفته می شود یکی از دلایل اصلی محبوبیت این پیام رسان به جهت حمایت دولتی صورت گرفته است. دولت چین جدا از مسدود کردن لاین و مسنجر فیسبوک ، سال گذشته واتساپ را نیز مسدود کرد.

مجتمع کامپیوتر پایتخت