همکاری عربستان با استارتاپ های حوزه بلاک چین

blockchain2

عربستان سعودی که چند وقتی ست توجه خاصی به استارتاپ های آمریکایی در زمینه ی بلاک چین نشان داده است اخیرا خبری را در خصوص همکاری با یک استارتاپ دیگر منتشر کرده است.

بر اساس گزارشات، این کمپانی آمریکایی  ConsenSys نام دارد و در زمینه ی تولید محصولات نرم افزاری سازمانی بر مبنای ارز دیجیتال اتریوم فعالیت می کند. این کمپانی، چگونگی طراحی محیطی توسعه یافته برای تولید اپلیکیشن های غیر متمرکز را در یک دوره سه روزه آموزش می دهد.

این اولین تجربه ی همکاری عربستان سعودی با استارتاپ های حوزه بلاک چین نیست. این کشور قبلا هم با شرکت هایی مانند ریپل که ارز دیجیتالی با همین نام ارایه می دهد، همکاری داشته. بانک مرکزی عربستان در این همکاری جهت محیا نمودن امکان تبادلات مالی سریعتر، کم هزینه تر و شفاف تر قصد داشت قابلیت پرداخت مبتنی بر بلاک چین فرا-مرزی بین بانک ها را فراهم کند.

تمرکز عربستان  بر روی ارز دیجیتال به جای نفت

بانک مرکزی عربستان قصد دارد با بانک مرکزی امارات متحده عربی همکاری کند تا به کمک هم  ارز دیجیتالی جدیدی را معرفی نمایند که در تراکنش های فرا مرزی بین این دو کشور مورد استفاده قرار گیرد. پس میتوان نتیجه گرفت که عربستان تلاش میکند با تجربه ارزهای دیجیتال و توکن های دیجیتالی رفته رفته توجه خود را از نفت به سمت این حوزه از فناوری منعطف کرده و وابستگی خود به نفت را کاهش دهد.

لازم به ذکر است قائم مقام وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات عربستان در رابطه با موضوع تکنولوژی صنایع و ظرفیت های دیجیتال گفت که هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاک چین خدمت بزرگی به بهبود تولید ناخالص داخلی و صنایع این کشور خواهند کرد.

مسؤولان ذي ربط دبی هم اخیرا اعلام کردند که با هدف کمک به سرمایه گذاران وکارآفرینان این حوزه، قصد دارند در مراحل مختلف، از اخذ مجوزها تا راه اندازی و مدیریت کسب و کار از بستر بلاک چین استفاده کنند.

مجتمع کامپیوتر پایتخت