نسل جدید برخی از میان رده های سامسونگ به چیپست اگزینوس مجهزند

نسل جدید برخی از میان رده های سامسونگ به چیپست اگزینوس مجهزند

شرکت سامسونگ در به‌کارگیری پردازنده‌های ضعیف برای اکثر اسمارت‌فون‌های پایین‌رده و میان‌رده خود تبحر دارد. کارشناسان پیش‌تر امیدوار بودند که غول کره‌ای فهرست پردازنده‌های منتخب خود برای سال آینده را ارتقاء دهد؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که این سناریو حداقل در رابطه با ورژن LTE اسمارت‌فون گلکسی A13 صادق نخواهد بود.

اسمارت‌فون پایین‌رده آینده کمپانی پیش‌تر در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شده و جزئیات مربوط به پردازنده، رم و سیستم‌عامل آن اعلام شده است. به‌نظر می‌رسد که گلکسی A13 با شماره مدل SM-A135F مجهز به تراشه اگزینوس 850، حافظه رم 3 گیگابایتی و رابط کاربری One UI 4.0 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 12 خواهد بود. این موضوع بدان معناست که گلکسی A13 به‌روزرسانی اندروید 14 را نیز دریافت خواهد کرد.

اگزینوس 850 ارزان‌ترین و ضعیف‌ترین پردازنده ساخت شرکت سامسونگ محسوب می‌شود. این تراشه با استفاده از فرآیند 8 نانومتری تولید شده و دارای 4 هسته پردازشی کورتکس A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی تک هسته‌ای Mali-G52 است. این مدل یکی از ضعیف‌ترین تراشه‌های موبایلی قابل مشاهده در اسمارت‌فون‌های امروزی به‌شمار می‌رود. کارشناسان امیدوارند که غول کره‌ای برای اسمارت‌فون گلکسی A14 عملکرد بهتری از خود ارائه داده و به‌سراغ استفاده از پردازنده سریع‌تری برود.

ورژن 5G گلکسی A13 که فروش آن در بازار ایالات‌متحده پیش‌تر آغاز شده است؛ از پردازنده قدرتمند Dimensity 700 ساخت شرکت مدیاتک استفاده می‌کند. این تراشه مجهز به 2 هسته قدرتمند کورتکس A76 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته کورتکس A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز است. پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 نیز با فرکانس 950 مگاهرتز فعالیت می‌کند.

گلکسی A13 مجهز به یک نمایشگر 6.5 اینچی IPS LCD با رزولوشن اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 90 هرتزی است. دوربین سلفی این هندست دارای رزولوشن 5 مگاپیکسلی بوده و پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه در قسمت پشتی آن نیز از سنسورهای 50، 2 و 2 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. این هندست مجهز به 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه‌داخلی و درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی است. انرژی مورد نیاز هندست توسط یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 15 واتی تامین می‌شود. ورژن 4G این اسمارت‌فون احتمالا ظرف چند هفته آینده به بازار عرضه خواهد شد.

منبع

0 پاسخ

با نوشتن نظر خود بخشی از این گفتگو شوید

تمایل دارید شما هم در این بحث تبادل نظر داشته باشید؟
لطفا ما رو از نظرات و دانسته های خودتون درباره‌ی این مطلب مطلع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.